اصغر همت گفت: نمی‌توان گفت كه جشنواره‌ها همیشه موفق نیستند، بلكه جشنواره‌هایی مانند جشنواره بین المللی فیلم 100 فرصتی برای حضور و كشف استعدادهای جوانی است.

جشنواره فیلم كوتاه، محملی برای پرورش فیلمسازان بزرگ استبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری حوزه هنری، اصغر همت بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون؛ گفت: برگزاری جشنواره های فیلم فیلم 100 را  مصداق شعر كم گوی و گزیده گوی چون در دانست و گفت: اگر به تاریخچه بسیاری از جشنواره های فیلم كوتاه نگاه كنیم، بسیاری از فیلمسازان بزرگ ما از این جشنواره ها بر خاسته اند. پس نمی توان گفت كه جشنواره‌ها همیشه موفق نیستند بلكه جشنواره‌هایی من جمله فیلم كوتاه تهران، سینما حقیقت و همین جشنواره بین المللی فیلم 100،  كه چندین دوره از برگزاری آن ها می گذرد یك فرصتی برای حضور و كشف استعدادهای جوانی است كه حرفی برای گفتن دارند.
 
وی ادامه داد: انیمیشن‌هایی كه در این جشنواره دیدم بدون تردید از خیلی فیلم‌های بلند بهتر بودند و به تعهد خودشان به این مدیوم از فیلمسازی عمل كردند و باید گفت كه این زمان اندك در ساخت فیلم و رساندن پیام خود به مخاطب، هنر فیلمساز را می طلبد.
 
بازیگر فیلم «یه حبه قند» یكی از ویژگی های فیلمسازی درقالب 100 ثانیه را هزینه های پایین آن ها دانست و اظهار داشت: ویژگی فیلم‌های  این جشنواره‌ این است كه خیلی هزینه ای را به فیلمساز تحمیل نمی كنند  و همچنین باید گفت كه فرصت كوتاه پخش فیلم‌ها هم یكی از مزیت‌های این جشنواره است كه می تواند در كوتاه ترین زمان ممكن پیام خود را به مخاطب منتقل كند.
 
وی با اشاره به این كه فیلمسازان جوان برگزیده جشنواره‌ها نیازمند حمایت‌ها ی بعدی هستند خاطر نشان كرد: همیشه در جشنواره ها بعد از به صدا در آمدن زنگ اختتامیه و اعلام نفرات برتر چراغ آن تا سال بعد خاموش می شود ولی در صورتیكه اصل واساس یك جشنواره باید تازه بعد از اختتامیه آن باشد و اینكه مسئولان آن بازاریابی برای آثار برتر خود را مهیا كنند و حمایت از فیلمسازان را با فراهم آوردن شرایطی برای ساخت فیلم بلند آنها در دستور كار قرار دهند.  
 
همت در این خصوص اظهار داشت: یك مورد دیگری كه می تواند به جشنواره‌ها شكوه بیشتری ببخشد حضور حرفه ای های فیلمسازی در بخش ویژه جشنواره ها است كه می تواند تشویقی برای جوان ترها به شمار رود.
 
وی تصری كرد: جشنواره ها نباید فقط به صورت فرمایشی برگزار شوند بلكه باید شرایطی را برای حضور تمام جریان ها و فكرها مهیا كند. فراخوان را باید بر اساس جذب تمام طیف های فكری تنظیم كرد به طوریكه فقط به یك جریان مربوط نشود.
 
بازگر فیلم تلویزیونی امام علی(ع)، نقد جشنواره ها را راهی برای شناخت نقاط قوت و ضعف آن ها توصیف كرد ودر این رابطه خاطرنشان كرد: این نقد اگر توسط رسانه ها و كارشناسان متخصص كه چشم آگاه و بیدار یك جامعه هستند، صورت بگیرد می تواند باعث شود تا هم مسئولان جشنواره با آگاهی بیشتر در جهت بر طرف كردن مشكلات خود برآیند و هم مخاطبان را با روند كاری یك جشنواره آشنا سازند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار