رئیس اداره کتابخانه‌ های عمومی جغتای گفت: این شهرستان با کمبود شدید فضای کتابخانه ای مواجه است و نیاز به احداث پنج کتابخانه عمومی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کبری اولیائی افزود: شهرستان جغتای هم اکنون یک کتابخانه عمومی نهادی با مساحت 200 متر مربع دارد و افزایش فضای کتابخانه مطالبه جدی شهروندان است.
وی گفت: بر مبنای جمعیت 50 هزار نفری شهرستان و بر اساس برنامه ششم توسعه، فضای کتابخانه ای جغتای باید به بیش از هزار متر مربع افزایش یابد.
رئیس اداره کتابخانه‌ های عمومی جغتای افزود: احداث کتابخانه عمومی در 2 مرکز بخش هلالی، مرکزی و سه کتابخانه عمومی در شهر جغتای ضروری است.
اولیائی افزود: به علت کمبود فضای کتابخانه بخش سمعی، دیداری و معلولین در کتابخانه این شهرستان فعال نیست و فعالیت انجمن شعر و ادب نیز تعطیل شده است.
وی گفت: انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان فعال شده و تلاش می شود با کمک خیران دسترسی همگان به فضاهای استاندارد مطالعه فراهم شود.
شهرستان جغتای دارای یک کتابخانه عمومی نهادی و یک کتابخانه مشارکتی با یک هزار عضو است و بیش از 16 هزار نسخه کتاب در کتابخانه ‌های این شهرستان وجود دارد.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: نیاز ، کتابخانه ، عمومی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.