معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: نقش آفرینی 900 هزار دانش آموز استان در قالب تشکلهای دانش آموزی ظرفیت قابل توجه برای تولید سرمایه های اجتماعی و انسانی جامعه است.

عضویت 900هزار دانش آموز خراسان رضوی در تشکلهای دانش آموزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدجواد حسینی در نشست نمایندگان تشکلهای دانش آموزی خراسان رضوی در استانداری خراسان رضوی افزود: سرمایه های اجتماعی و انسانی زیربنایی ترین و اساسی ترین سرمایه ها در جامعه هستند و دانش آموزان عامل اصلی توسعه آن می باشند.
وی با بیان اینکه ارتباطات اجتماعی باید از بستر مدرسه آغاز شود، گفت: اگر جامعه در آینده به نیروی کارآمد، توانمند و متخصص نیاز دارد بهترین ظرف تولید این نیرو مدارس و بهترین وسیله، معلمان برای تربیت این نیرو می باشند.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: برای اینکه دانش آموزان تولیدکننده سرمایه های اجتماعی و انسانی جامعه باشند باید بستر سازی لازم برای مشارکت آنان در فعالیت های اجتماعی انجام شود که این امر از طریق ایجاد تشکلهای دانش آموزی و نقش آفرینی آنان در قالب تشکلها محقق می شود.
حسینی با اشاره به اینکه دانش آموز نباید تک ساعتی باشد و باید در همه فعالیت های اجتماعی مشارکت داشته باشد، گفت: یکی از کارکردهای عظیم نظام تعلیم و تربیت این است که فنون سازشی و تعاملی دانش آموزان با اجتماع را از مدرسه آغاز کند.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.