برخی اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه با اشاره به غیربهداشتی بودن کشتارگاه دهدشت خواستار تعطیلی آن شده‌اند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ نشست شورای سلامت و امنیت غذایی با حضور مسئولان در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به اینکه مشکلات کشتارگاه دهدشت در همه جلسات شورای سلامت بازگو می‌شود گفت: تاکنون در این راستا هیچ‌گونه اقدامی از سوی شهرداری دهدشت انجام نشده است.

سید غفار شفایی بیان کرد: در بازدید از این کشتارگاه بیش از 31 مشکل مشاهده شده است.

وی افزود: غیربهداشتی بودن این کشتارگاه خطری جدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود.

امام جمعه دهدشت نیز در این نشست با انتقاد از بررسی نکردن مشکلات کشتارگاه گفت: سهل‌انگاری در این زمینه نوعی توهین به مردم است.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی مشکلات کشتارگاه دهدشت را مربوط به چهار سال دانست و گفت: با توجه به غیربهداشتی بودن باید این کشتارگاه تخریب شود.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه نیز در این نشست با تأکید بر همکاری همه مسئولان در برطرف کردن مشکلات کشتارگاه گفت: نیاز است اعتبار ویژه‌ای برای تجهیز کشتارگاه مصوب شود.

هاشم طاعتی افزود: مشکلات کشتارگاه دهدشت طی چهار سال گذشته در بیش از 40 جلسه شورای سلامت بررسی ولی تاکنون مصوبات آن از سوی نهادهای متولی بخصوص شهرداری اجرایی نشده است.

رئیس دامپزشکی کهگیلویه با بیان اینکه کشتارگاه دهدشت هیچ گونه امکاناتی ندارد گفت: تاکنون چندین بار وضیعت نامناسب و وسایل مورد نیاز کشتارگاه صورت جلسه شد که شهرداری دهدشت در تأمین آنها سهل انگاری می‌کند.

کرم الله کیانی اظهار کرد: کشتارگاهی که هیچ گونه امکاناتی ندارد باید تعطیل شود.

شهردار دهدشت نیز در این نشست کمبود اعتبار را یکی از معضلات همیشگی شهرداری اعلام کرد.

جواد تخشا عنوان کرد: برطرف کردن مشکلات کشتارگاه به عهده پیمانکار است و شهرداری هیچ گونه تعهدی در برطرف کردن مشکلات ندارد.

فرماندار کهگیلویه با تأکید بر ضرورت تأمین وسایل مورد نیاز کشتارگاه افزود: در سال جاری 2 میلیارد و 460 میلیون ریال اعتبار به کشتارگاه دهدشت تخصیص داده شد.

علی پوزش تصریح کرد: باید در یک هفته آینده تمام مشکلات کشتارگاه ازجمله احداث اتاق پیش سرد و راه اندازی فاضلاب آن از سوی شهرداری و پیمانکار برطرف شود.

وی عنوان کرد: در صورتی که در این دوره زمانی مشکلات کشتارگاه برطرف نشود تعطیل خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه گفت: در صورت تعطیلی، شهرداری موظف است از شهرستان‌های همجوار گوشت مورد نیاز مردم را حمل کند.

شهر دهدشت مرکز شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.