وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروزه بسیاری از اراضی مهم کشور در اختیار سودجویان قرار گرفته است.

بهترین اراضی کشور در اختیار  سودجویان قرار دارد/ طرح‌های جامع و هادی باید در سراسر کشور اجرایی شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سی و سومین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز ( پنجشنبه) در ساختمان قدیم برگزار شد با اشاره به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی اظهار داشت: خاکی که در اختیار ماست گران‌بها بوده و متعلق به نسل های آینده است و به همین دلیل باید در حفظ آن کوشا باشیم.

وی افزود: امروزه به دلیل مسائل زودگذر و همچنین سرمایه‌گذاری بهترین اراضی کشور به دلیل مسائل سودگرایانه و سودجویانه دستخوش تخریب قرار گرفتند به همین دلیل باید به دنبال راهکاری برای حل این موضوع باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه در استان‌های شمالی کشور اراضی محدود و مهمی داریم، گفت: امروزه بسیاری از این اراضی تغییر کاربری داده شده است و افراد سودجو به دنبال استفاده سودجویانه از این اراضی هستند.

حجتی با بیان اینکه در سه سال گذشته با توجه به هماهنگی صورت گرفته بین قوه قضائیه و مجریه جلوی دست‌اندازی به اراضی ملی و کشاورزی گرفته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر توانسته‌ایم با همکاری یکدیگر بخشی از مشکلات را حل کنیم اما به دلیل وسعت سوء استفاده از اراضی ملی همچنان بخشی از مشکلات حل نشده باقی مانده است.

وی با اشاره به جلوگیری از واردات برنج در کشور تأکید کرد: امروزه ما نیاز کل کشور را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم به همین دلیل در بعضی از محصولات کشاورزی افزایش تولید داریم و همچنین در برخی محصولات هم کمبود تولید مواجه‌ هستیم و نیاز به واردات داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به طرح‌های مختلف در روستاهای سراسر کشور یادآور شد: اگر طرح جامع و هادی در روستاهای کشور اجرایی شود بدون شک تخلفات در تغییر کاربری و دست‌اندازی به زمین‌های کشاورزی به حداقل خواهد رسید.

حجتی گفت: محصولاتی که امروز توسط کشاورزان تولید می‌شود باید در بازارهای داخلی به فروش برسند تا بتوانیم اضافه محصولات آن را به خارج از کشور صادر کنیم.

وی به سیاست بازار در کشور اشاره کرد و گفت: امروزه بیش از دو میلیون و دویست هزار تن تولید داخلی برنج داریم اما این میزان تولیدی می‌تواند تأمین‌کننده نیاز کشور باشد به همین منظور بخشی از نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود.

حجتی با بیان اینکه از ابتدای تیر ماه تا آبان ماه واردات برنج در کشور ممنوع شده است، تأکید کرد: بعد از مهلت 5ماهه به دنبال محدود کردن و تنظیم بازار هستیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت برنج گفت: در حال حاضرآن‌چه که در مزرعه به فروش می‌رسد با قیمت موجود در بازار تفاوت دارد و باید تلاش کرد تا قیمت کنترل شود.

وزیر جهاد کشاورزی به قیمت مرغ اشاره کرد و افزود: در صورتی که مرغ بیشتر از تقاضای داخلی تولید شود با مدیریت و ذخیره آن می‌توانیم در هنگام افزایش قیمت، مرغ‌های ذخیره شده را در سطح بازار با قیمتی مناسب توزیع کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار