استفان بانون اعلام کرد: قصد داریم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تحت پوشش قرار دهیم و از آن انتخاباتی تاریخی بسازیم.

طرح آمریکا برای به‌قدرت رساندن احزاب راست‌گرای افراطی در فرانسه و آلمانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی «لوفیگارو»، سایت راست گرای «بریت بارت نیوز» که دارای نفوذ زیادی در فیسبوک است، در تلاش است تا در انتخابات آتی در فرانسه و آلمان، احزاب ملی و راست‌گرا به پیروزی برسند.

این سایت که در سال 2007 میلادی از سوی «استفان بانون» و «آندره بریت بارد» تاسیس شد، از زمان درگذشت بریت بارد در سال 2012 میلادی، پرچمدار راست راست‌گرایان در آمریکا شده است و قصد دارد فرانسه را نیز فتح کند. این گزارش می افزاید در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این سایت راست‌گرای آمریکایی، برای فتح فرانسه، دورخیز کرده است. سردبیر این سایت اطلاع رسانی آمریکایی، که در دوران انتخابات ریاست جمهوری این کشور، از «دونالد ترامپ» حمایت می کرد، افزود مذاکراتش را با روزنامه نگاران فرانسوی آغاز کرده و برای آلمان نیز طرح مشابهی پیش‌بینی شده است. 

منابع نزدیک به این سایت، در گفت و گو با رویترز توضیح داده اند هدف از این اقدام، تلاش برای پیروزی احزاب راست ملی گرا در کشورهای فرانسه و آلمان است که احساسات ضد مهاجران در آن‌ها رو به گسترش است. «استفان بانون،» از پایه‌گذاران این سایت، می گوید: «به‌دلیل وجود راست افراطی قدرتمند در فرانسه، این کشور از جذابیت خاصی برخوردار است.» وی که مدیر تبلیغات دونالد ترامپ نیز بوده است، افزود: «سایت ما دارای قدرت لازم جهت ایفای نقش است. ما قصد داریم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تحت پوشش قرار دهیم و از آن انتخاباتی تاریخی بسازیم.» 

سایت آمریکایی بریت بارت نیوز درصدد تبیین این موضوع است که چند‌فرهنگی و مهاجرت هویت آمریکایی را تهدید می کند. این سایت دارای نفوذ فوق العاده بالایی در فیسبوک است. سایت «بریت بارت نیوز» در طول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دونالد ترامپ حمایت کرد. اگرچه این سایت در فرانسه کمتر شناخته شده است ولی در افکار عمومی آمریکا دارای نفوذ غیر قابل انکاری است. این سایت جایگزین فیسبوک شده است و در آن مقالات متعددی از سوی رای دهندگان محافظه‌کار به اشتراک گذاشته می شود. 

براساس اعلام موسسه «نیوز ویپ»، سایت «بریت بارت نیوز» با بیش از هشت میلیون کنش متقابل در محتوا، در ماه های مه و ژوئن، موثرترین سایت سیاسی در فیسبوک بوده است. «هافینگتن پست» با حدود شش میلیون و 600 هزار، «هیل» با چهار میلیون و 800 هزار و «سی‌ان‌ان» با سه میلیون و 300 هزار کنش متقابل در رده های بعدی قرار دارند. 

این ارقام زمانی اهمیت می یابد که بدانیم بیش از نیمی از مردم آمریکا از طریق شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک یکدیگر را مطلع می کنند. بنابراین فیسبوک آئینه تمام نمای واقعیات جامعه آمریکا است. این سایت درصدد استفاه از همین تاکتیک در فرانسه است و در نظر دارد مقالات متعددی را به زبان فرانسه منتشر کند و پس از انتشار، آنها را به زبان انگلیسی برگرداند. در این راه سایت های متعدد فرانسوی زبان، «بریت بارت نیوز» را همراهی می کند. در سال 2013 میلادی، زمانی که زمزمه های موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به آرامی در مباحث سیاسی این کشور شروع شده بود، سایت «بریت بارت لندن» راه اندازی شد. رویترز در این باره می نویسد: «به تدریج موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا عامه پسند شد و مخاطبان بریت بارت لندن نیز بیشتر شدند و سایت توانست مقالاتش را از این طریق عرضه کند.»




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۵
چه شود در فرانسه و آلمان و زنده کردن دوباره تفکر نازیسم و فاشیسم , جهان به سمت یک فاجعه پیش خواهد رفت اما اینبار توسط امریکا رفیق شفیق دولتهای اروپایی که مانند سگ برای امریکا پارس میکنند
آخرین اخبار