با شگفت‌انگیزترین مکانهای گردشگری جهان آشنا شوید

آیا می دانید مرتفع ترین، پست ترین، سردترین و گرم ترین نقاط دنیا کجا هستند؟! نقاط مورد نظر از جمله عجیب ترین نقاط دنیا هستند و با توجه به ویژگی های خاصشان دومی و بدیل ندارند.

گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان - آیا می دانید مرتفع ترین، پست ترین، سردترین و گرم ترین نقاط دنیا کجا هستند؟! نقاط مورد نظر از جمله عجیب ترین نقاط دنیا هستند و با توجه به ویژگی های خاصشان دومی و بدیل ندارند. در این گزارش درباره آنها خواهید خواند.

مرتفع ترین نقطه کره زمین
 
شگفت‌انگیزترین مکانهای گردشگری جهان

قله اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متر مرتفع ترین نقطه جهان به حساب می آید. صعود از این قله، همواره یکی از رویاهای مشترک ماجراجویان جهان است و کوهنوردان زیادی با صرف هزاران دلار سفر سختريال بالا رفتن از اورست را به جان می خرند.


پست ترین و کم ارتفاع ترین نقطه زمین
 
شگفت‌انگیزترین مکانهای گردشگری جهان

منطقه ای که کشور اردن در آن واقع شده است و مناطق منتهی به دریای مرده ( بحر المیت ) کم ارتفاع ترین و مبسوط ترین نقطه کره ی زمین به شمار می روند. شن های گلی در این منطقه خاصیت درمانی و آرایشی دارند.



گرم ترین منطقه جهان
 
شگفت‌انگیزترین مکانهای گردشگری جهان

دره مرگ، در ایالات متحده آمریکا با ۵۸ درجه سانتیگراد حرارت از جمله گرمترین مناطق دنیا به شمار می رود.



سردترین منطقه جهان
 
شگفت‌انگیزترین مکانهای گردشگری جهان

چنانچه هوای یک سفر توریستی به سرتان زده و دوست دارید هوای بسیار سردی را تا نهایت سردی تجربه کنید، می توانید به قطب جنوب بروید. در این مکان، برای نمونه در سال 1983 دمای هوا به 89 زیر صفر رسید.



دورافتاده ترین منطقه جهان

شگفت‌انگیزترین مکانهای گردشگری جهان

شاید با دیدن نقشه جغرافیایی تصور کنید که قطب جنوب یا قطب شمال دورافتاده ترین مکان های دنیا هستند، در حالی که این گونه نیست. اقلیم شین جیانگ چین و در مرز قزاقستان از دورافتاده ترین مکان های دنیاست. معیار دورافتاده بودن یک منطقه یا کشور به میزان دور یا نزدیک بودن آن مکان نسبت به سطح دریاها و اقیانوس ها بستگی دارد. شین جیانگ با نزدیک ترین دریا ۲۶۴۵ کیلومتر فاصله دارد.

منبع: تابناک

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.