یادواره شهدای صالحین بسیج و مراسم یادبود حجت الاسلام جعفر شجونی صبح امروز در حسینیه ابوالفضل (ع) سپاه قدس رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ امام جمعه شهرستان بندرانزلی در این مراسم گفت: اگر کسی بخواهد مومن باشد و در مسیر ایمان حرکت کند باید باور قلبی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین افزود: زمانی که انسان به باور قلبی برسد این ایمان باید در عمل و رفتار او به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه رفتار و گفتار انسان مومن با غیر مومن تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: عده‌ای آمدند و گفتند ایمان عقل باطنی است و عمل در آن ملاک نیست اما انسان مومن عملش جزء ایمانش است.

امام جمعه بندرانزلی وارستگی و عدم وابستگی به دنیا را از خصوصیات و ویژگی های انسان مومن خواند و گفت: کسانی می‌توانند در راه خدا جهاد و مبارزه کنند که دست از دنیا شسته باشند و وارد جهاد فی‌سیبل‌الله شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه آن کسی که در فراز و نشیب روزگار تغییر می‌کند مومن نیست، افزود: آنهایی که در دفاع از کیان اسلام از صدر اسلام تا به امروز تلاش کرده‌اند هیچ تزلزلی در رفتارشان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مومنان واقعی در هر حالتی از دنیا بروند، اجر عظیمی نزد پروردگار خویش دارند، خاطرنشان کرد: شهدای صالحین بسیج که این مراسم به یاد و نام آنها برگزار شده در یک سفر زیارتی و در حمله تروریستی به شهادت رسیده‌اند و اجر عظیمی دارند.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی با گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام جعفر شجونی گفت: تا آخرین لحظه در اعتقاد این مبارز نستوه به نظام خللی وارد نشد و با زبان تبلیغ دین در همه شرایط  انقلاب چه جنگ و چه فتنه 88 به روشنگری ‌پرداخت.

سه شنبه 17 آبان ماه 1390 در مسیر برگشت کاروان زیارتی استان گیلان از سامراء، انفجاری توسط عوامل تروریستی در کنار جاده رخ داد که بر اثر آن 3 نفر از زائران گیلانی به فیض شهادت رسیدند و 7 نفر مجروح شدند.

دانش آموز بسیجی شهید سیدمحمدعلی فلاح عباسی، طلبه شهیده زهرا دقیقی خداشهری و سردار شهید هدایت درویشوند، فرمانده اسبق سپاه ناحیه رودبار از شهدای صالحین بسیج کشور در این حادثه تروریستی بودند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.