نظارت بهداشتی بر دام های قربانی در ایام اربعین حسینی با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محسن بهرامی سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان سمنان گفت : کارکنان فنی دامپزشکی به همراه ناظرهای شرعی، در اربعین حسینی در قالب گروه های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی در استان سمنان سازماندهی می شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اولویت کشتار دام های قربانی در کشتارگاه های هر شهر، کشتارگاه های دام برای پذیرش دام های قربانی و ذبح آنها آماده خدمات رسانی خواهند بود.
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان سمنان گفت: همچنین در تاسوعا و عاشورا سال 95، بر ذبح تعداد چهار هزار و 202 راس دام، معاینه، نظارت و بازرسی بهداشتی و شرعی انجام شده بود که نسبت به سال 94 ، حدود 52 درصد رشد داشت.
بهرامی ادامه داد: میزان ضبط آلایش خوراکی دامی و لاشه غیرقابل مصرف در تاسوعا و عاشورای سال 95 نیز هزار و 290 کیلوگرم بود که این مقدار نسبت به سال94 حدود 60 درصد افزایش داشت.
وی از شهروندان خواست هرگونه تخلف در نحوه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی را با شماره 1512 به سامانه پاسخگویی و اطلاع رسانی دامپزشکی اعلام کنند.
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان سمنان افزود: کشتار غیرمجاز دام مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود و دامپزشکی برای اجرای قانون و تامین سلامت مردم با متخلف ها برخورد جدی می کند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.