حدود 17 روستای سمنان با جمعیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر فاقد کتابخانه عمومی است،

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: برنامه‌های متنوعی برای افزایش شمار کتاب‌خوانان در استان سمنان تدوین شده است.
علیرضا شاه حسینی با اشاره به اینکه متأسفانه با وجود تعداد بالای کتب موجود در کتابخانه‌های استان سمنان که دو برابر تعداد جمعیت این استان است؛ کتاب‌خوانی به این وسعت در استان سمنان رواج ندارد افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به دنبال افزایش رغبت شهروندان این استان به کتاب و کتابخوانی است.
وی با اشاره به اولویت‌های این اداره کل برای ترویج کتابخوانی در میان مردم عنوان کرد: توسعه کتابخانه‌های مناطق محروم و نیز اردوگاه‌ها، زندان‌ها و دانشگاه‌ها یکی از سیاست‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در رایتای ترویج کتابخوانی در این استان است.
شاه‌حسینی اعلام کرد: 17 روستای پرجمعیت استان سمنان فاقد کتابخانه عمومی است که به دنبال استفاده از منابع اعتباری و نیز ظرفیت خیران برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی در این روستاها هستیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: روستاهای نردین و ابراهیم آباد  در شهرستان میامی دو روستایی هستند که در اولویت احداث کتابخانه عمومی در استان سمنان قرار دارند.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این نهاد برای توسعه کتابخوانی در استان سمنان خاطرنشان کرد: نوسازی، بهسازی و ایجاد نشاط در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از دیگر برنامه هایی است که آن را دنبال می‌کنیم.
انتهای پیام/ م

برچسب ها: کتابخانه ، روستاها ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار