مردم استان تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به این ستاد کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و جانشین ستاد اربعین استان در جلسه ستاد اربعین استان در سالن غدیر استانداری گفت: مردم این استان تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به این ستاد کمک کردند.
محمود قنبری افزود: این کمک ها در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی بوده که مردم استان به ستاد اربعین تحویل شده تا به زائران اربعین حسینی در کشور عراق خدمات رسانی و تغذیه و اسکان آنان به صورت رایگان انجام شود.
قنبری با اشاره به موکب های ایجاد شده در نجف و کربلا و همچنین مسیر نجف به کربلا ازسوی ستاد اربعین استان تصریح کرد: مسئولان باید درباره موقعیت هایی که این موکب ها در آنجا استقرار یافته به زائران اطلاع رسانی تا تغذیه و اسکان آنان به راحتی انجام شود.
دبیر ستاد اربعین استان سمنان هم از ارسال کمک های غیر نقدی مردم و کالاها و امکانات موردنیاز برای تجهیز این موکب ها به کشور عراق با 30 دستگاه کامیون خبر داد و افزود: هم اکنون تمام عوامل و نیروهایی که قرار است به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه کنند به عراق اعزام و در موکب های استان مستقر شدند.
حسن اسلامی راد با اشاره به توزیع روزانه 20 هزار عدد غذا در موکب مردم استان در نجف و کربلا تصریح کرد: هم اکنون استان سمنان هفت موکب تغذیه و اسکان در نجف و کربلا و 2 موکب فرهنگی و تغذیه و اسکان در مسیر نجف به کربلا بر پا و ایجاد کرده است.
وی افزود: بر اساس وظیفه ای که به ستاد اربعین استان سمنان واگذار شده است این موکب ها 10 روز قبل و پنج روز بعد از اربعین به زائران حسینی خدمات ارائه می کنند و بابت این خدمات نیز هیچ گونه وجهی دریافت نمی کنند.
دبیر ستاد اربعین استان سمنان با بیان این که برآورد اولیه کمک های نقدی غیر نقدی مردم استان سمنان به ستاد اربعین حدود 30 میلیارد ریال است، اظهار داشت: این در حالی است که هزینه های فرهنگی، حمل و نقل کالا و مسافر تاکنون محاسبه نشده است.
اسلامی راد با اشاره به مشکلاتی که ستاد اربعین در کشور عراق با آن روبرو است، گفت: برای ایجاد محل هایی برای اسکان زائران نیازمند برخی امکانات و زیر ساخت ها از جمله پتو، زیر انداز و سرویس های بهداشتی و حمام سیار از نوع pvc در کشور عراق هستیم که لازم است کمک های نقدی بیشتری جمع آوری تا بتوانیم این نیاز ها را مرتفع کنیم.
انتهای پیام / د

برچسب ها: اربعین ، کمک ، مردمی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار