تبریز؛

پایین بودن سن ازدواج علل بروز آسیب های اجتماعی و خانوادگی

فرماندار شهرستان بستان آباد گفت: متاسفانه مشاهد می شود که سن ازدواج به زیر 10 سال در بین دختران در این شهرستان رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بدر شکوهی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان بستان آباد گفت:کاهش سن ازدواج به این حد می تواند موجب به خطر افتادن سلامت روحی و جسمی جوانان شده و جامعه را با مشکلات عدیده ای روبرو سازد.

وی گفت:دانشجویان آسیب های اجتماعی در جامعه را موضوع پایان نامه های خود قرار دهند.

متاسفانه تحقیق از آسیب های اجتماعی در مراکز دانشگاهی و علمی و فرهنگی کمتر مورد توجه است .

وی افزود:تحقیقات در این حوزه و ارائه نتایج آن به کارگروه های تخصصی و امور اجتماعی بسیاری از مشکلات اجتماعی درجامعه را حل کند.

فرماندار شهرستان بستان آباد با بیان اینکه بررسی آسیب ها و چالش های اجتماعی  و ارائه راهکارهای مناسب در کارگروه های تخصصی بعنوان یک اصل همواره مورد توجه اعضا باشد افزود: اعضائ نباید در جلسات بعنوان مستمع باشند.

وی اهتمام ویژه به مقوله سرمایه های اجتماعی و فرهنگی را خواستار شد و افزود: امروزه بزرگترین چالش جوامع بشری تقلیل سرمایه های اجتماعی است.

شکوهی گفت:اگر متولیان مبانی ارزشی و فرهنگی یک جامعه پاسخگویی در شان نیازهای هر عصر جوابگو نباشند در حوزه مباحث اجتماعی ، فرهنگی با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد.

فرماندار شهرستان بستان آباد،ترویج آموزه های دینی و قرآنی ،سالم سازی محیط اجتماعی و رصد آسیب های اجتماعی و ارائه نسخه مناسب برای درمان معضلات اجتماعی در جامعه ،ترویج فرهنگ ورزش در سطح عمومی و توجه به مباحث مادی و معیشتی را از جمله اقدامات موثر برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه عنوان کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.