ساری،

برگزاری کنگره بین المللی میرقوام الدین مرعشی

کنگره بین المللی میرقوام الدین مرعشی 14 بهمن در آمل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از تشکیل کمیته علمی و اجرایی کنگره بین المللی میرقوام الدین مرعشی خبرداد و گفت: کنگره بین المللی میرقوام الدین مرعشی چهاردهم بهمن امسال در آمل برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: فراخوان کنگره با 18 موضوع درخصوص میرقوام الدین مرعشی منتشر شده است و علاقمندان می توانند آثار خود را در این موضوعات ارائه کنند.

محمدی افزود: شهرستان آمل علما و بزرگان گرانقدری دارد و در عصر کنونی حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی بعنوان افتخارات ارزشمند این دیار هستند.

احمد منفرد، معاون استاندار مازندران گفت : طرح بازسازی بقعه میرقوام الدین مرعشی تهیه شود تا ستاد مرکزی تشکیل و مرجع تصمیم گیری درخصوص این بقعه متبرکه باشد.

محمدرضا شیدفر، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل افزود: به دلیل اینکه بنا در مالکیت میراث فرهنگی نیست امکان واگذاری وجود ندارد و به دلیل ثبت میراثی این بقعه می توانیم تفاهم نامه ای را منعقد کرد.

شیدفر گفت: ضرورت دارد وضعیت بقعه میربزرگ آمل ساماندهی شود تا این بقعه که در وضعیت خطر قرار دارد با مشکلی مواجه نشود.

نخستین حکومت اثنی عشری از سوی میرقوام الدین مرعشی در دیار علویان ایجاد شد که ضرورت دارد با برگزاری کنگره ها و بازسازی این بقعه متبرکه تلاش شود تا زمینه معرفی این وجود گرانقدر صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار