تبریز؛

احداث 30 مرکز 2 منظوره برای حوادث غیرمترقبه در تبریز

شهردار تبریز از احداث 30 مرکز 2 منظوره برای حوادث غیرمترقبه در تبریز خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی در دیدار با معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور،تعداد پارک‌های دومنظوره در تبریز را 30 پارک اعلام کرد و گفت: این پارک‌ها بر اساس استانداردهای روز دنیا تجهیز شده‌اند تا در هنگام وقوع بحران حداقل نیازهای ساکنان را تامین کنند.

وی با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ‌سازی در پدافند غیرعامل، گفت: اگر بحث پدافند غیرعامل برای همه به‌عنوان یک باور عمومی تبدیل شود با مشکلی روبه‌رو نخواهیم شد و باید قبول کنیم که همه‌چیز باید از این مسیر اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: البته تا به امروز نتوانستیم بحث باورپذیری را به آن حد عملی کنیم و به این مسائل به چشم تکالیف اداری نگاه می‌کنیم در شهرداری‌ها هم‌چنین بوده و هیچ‌کدام از مسائل از این روند طی نشده، در حالی‌ که در خصوص فرهنگ‌سازی این موضوع باید صحبت کنیم و برای حل تمام مسائل باید از این مسیر گذر کنیم.

نجفی با بیان اینکه، البته در راستای فرهنگ‌سازی کارهای خوبی انجام داده‌ایم ، گفت: همچنین در سه سال گذشت بیش از 30 مکان  همسو با پدافند غیرعامل برای روزهای بحرانی احداث کرده و در تمام مناطق مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را با تام تجهیزات کامل دو منظره مستقر کردیم.

شهردار تبریز، ادامه داد: در حال حاضر برای ساخت محلی به‌منظور کمپ 200 هزار نفری مذاکره می‌کنیم تا با ایجاد راه‌های دسترسی در مواقع بحرانی بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته بیشترین اولویت ما در حوزه فرهنگ‌سازی بوده چون هرچه تلاش کنیم و در مقابل اگر مردم در نوع مصالح ساخت‌وساز و دیگر مسائل اصول پدافند غیرعامل را رعایت نکنند مشکلات حل نخواهد شد.

نجفی، با اشاره به اجرای طرح پایا در بخش فرسوده و ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین، گفت: در بحث ساماندهی حاشیه‌نشینی شهرداری تبریز برای اولین بار ورود پیدا کرده و در حال حاضر 900 ساختمان احداث می‌کنیم که 200 ساختمان برای انتقال حاشیه‌نشین‌ها ایجاد شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.