کرمانشاه ؛

ایجاد اشتغال برای 4500 نفر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: سال گذشته با جذب حدود 57 میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه، توانستیم برای 4500 نفر شغل ایجاد کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسین خدرویسی با بیان اینکه سال گذشته 75 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال مددجویان استان کرمانشاه در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: تنها توانستیم 57 میلیارد تومان از این تسهیلات را جذب کنیم که با جذب این رقم برای 4500 نفر شغل ایجاد شد.

وی ادامه داد: به دلیل عدم همکاری برخی از بانک‌ها در پرداخت 18 میلیارد تومان از این تسهیلات را از دست دادیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال کل سهمیه تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد با کاهش 50 درصدی به هزار میلیارد تومان رسیده است، سهم استان کرمانشاه از این رقم را نیز 37.5 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته این مسئول، از ابتدای امسال تا کنون از این رقم 37.5 میلیارد تومانی فقط 32 درصد آن جذب شده است.

خدرویسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال برای اولین بار در سفر رئیس جمهور تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد و استانداری به نمایندگی از دولت امضا شد که بر اساس آن 50 میلیارد تومان از طرف بانک‌ها از محل سفر ریاست جمهوری منابع قرض‌الحسنه برای کمیته امداد در نظر گرفته شود.

وی از بانک‌ها خواست همکاری لازم را برای پرداخت این تسهیلات داشته باشند تا سهمی که برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده از دست نرود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت تسهیلاتی کمیته امداد استان در بخش فرش نیز خبر داد و عنوان کرد: حاضریم برای کمک به فرش‌بافان استان پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر بگیریم.

خدرویسی با بیان اینکه برای هر شغل فرشبافی پنج میلیون تومان اعتبار نیاز است، تاکید کرد: با این میزان اعتبار، می‌توان برای هزار نفر در حوزه فرش شغل ایجاد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.