نمایشگاه آران معنا و نظم مجسمه سازی را به چالش میکشد و این آثار که کارکرد خودشان را از دست داده اند فقط زیبایی طبیعیشان را به رخ میکشند.

بهداد لاهوتی، هنرمند  مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگارحوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص  برگزاری نمایشگاه آران گفت: این چهارمین نمایشگاه انفرادی است که برگزار کرده ام. هدف از برگزاری این نمایشگاه به چالش کشیدن معنا و نظم مجسمه سازی است که هنرمند مصر است که این آثار علاوه بر تعیین کننده و یا سمبولیک نبودن همزمان بازنمایانه و یا آموزنده نیز نیستند.

وی ادامه داد: این قطعات که به نظر می رسد از نوار نقاله کارخانه ای خارج شده اند، کارکرد خود را از دست داده اند و تنها زیبایی طبیعیشان برجسته تر شده است. طی قرون متمادی انسانها با هراسی که از طبیعت داشتند به کنترل و تنظیم آن پرداخته اند و همزمان آنچه که نیاز داشته اند را از بطن طبیعت دریافت کرده اند.

وی افزود: هنرمند با انتخاب اشکال ارگانیک و بزرگ کردن و رنگ آمیزی تند که بخشی از رنگ های زندگی مدرن هستند" قلمرو طبیعی " خود را به وجود آورده اند. همزمان درنگ و سکوت نیز قابل ادراک است؛ فضایی که مجسمه از آن خود می کند بخشی قابل درنگ در این نمایشگاه است. چیدمان های مفصل محصول آخر هستند و شاید نه، انتخاب آخر بر عهده بیننده است.

لاهوتی خاطرنشان کرد، با بهره گیری از چیدمان قطعات هنرمند تصور و برداشت خود از مدیوم مجسمه را، تبیین می کند و در این بازی مدیوم می تواند تا ابد کشانده شود. با دوری جستن از ارجاع و نمادگرایی، این آثار نقیض" بازنمایی" هستند و وانمود نمی کنند که چیزی غیر از آنکه هستند باشند. هیچ چیز در خود بیش از آنی نیست که هست.
 
گفتنی است با اقتباس از طبیعت، بهداد لاهوتی" حاضر آماده های" خویش را می سازد و با چینش های غیر معمول ولی حساب شده شک و تردید های خود در این زمانه تردیدها، به نمایش می گذارد.

همچنین این نمایشگاه از 21 آبان ماه برگزار شده است و تا 15 آذر ماه سال جاری در گالری پروژه های آران واقع در خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5 دایر خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار