کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده با ورود یک سامانه بارشی از جنوب کشور هوای این استان بارانی خواهد بود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ولی بهره مند اظهار داشت: بارندگی به مدت 2 روز ادامه داشته و این سامانه بارشی نیز اواخر یکشنبه از جو کهگیلویه و بویراحمد خارج می شود.

وی گفت: با توجه به بارندگی گسترده ناشی از این سامانه بارشی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد می توانند اقدام به کشت گندم کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد افزود: دوم آذر نیز احتمال بارش پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط استان وجود دارد اما به دلیل ضعیف بودن این سامانه بارندگی ناچیز خواهد بود.

بهره مند بیان کرد: بارش باران در فصل پاییز سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از میزان ایده آل بوده اما پیش بینی می شود که در فصل زمستان به حد نرمال برسد.

وی عنوان کرد: میزان بارندگی از اوایل مهر سال جاری تاکنون در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، دهدشت، لیکک و منطقه امامزاده جعفر گچساران به ترتیب 0.3، 0.6، 0.8، 2، 32.1 و 3.4 میلیمتر بوده است.

بهره مند ابراز داشت: میزان بارش باران از مهر تا اوایل آذر سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، دهدشت، لیکک و منطقه امامزاده جعفر گچساران به ترتیب 72.1، 92.7، 66.9، 95.5، 83.9 و 78.3 میلیمتر کمتر از حد نرمال است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.