مدیر جهاد کشاورزی چادگان گفت: 50 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق کشاورزی در شهرستان چادگان به طور کلی خشک شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا لطفی در جلسه استمهال وام‌های کشاورزان شهرستان چادگان که مسؤولان بانک‌های شهرستان نیز حضور داشتند، اظهار کرد: خشک‌سالی‌های اخیر در شهرستان و سرمازدگی بهاره امسال خسارت‌های زیادی به کشاورزان وارد کرد که در پرداخت وام‌های دچار مشکل شدند.

وی افزود: متأسفانه کشاورزان شهرستان به کشت تک‌محصولی روی آورند به طوری که چندین سال است اراضی کشاورزی را به کشت سیب‌زمینی اختصاص می‌دهند که به علت کشت زیاد و اشباع بازار، فروش چندانی ندارد و با قیمت پائین فروش می‌رود که جوابگوی کاشت، داشت و برداشت آن را نمی‌دهد.

بخشدار مرکزی چادگان ادامه داد: جلسه‌ای با کشاورزان دریافت‌کننده وام برگزار شود و در جلسه عنوان شود که سود وام دریافتی را پرداخت کنند که در آینده با مشکل دو برابری افزایش سود مواجه نشوند.

وحید عباسی نماینده صنف کشاورزان از سود بالای وام‌های کشاورزی گله کرد و افزود: تمدید وام‌های کشاورزی با 18 درصد سود برای کشاورزان بسیار سنگین بوده و توان پرداخت آن را ندارند که در این راستا باید نسبت به تمدید وام‌های کشاورزی برنامه‌ریزی شود که بر مشکلات کشاورزان افزوده نشود.

وی گفت: کشاورزانی که وام دریافت کرده‌اند به علت عدم توان پرداخت اصل وام مجبور به تمدید آن می‌شوند ولی در شرایط فعلی که محصولات کشاورزی این عزیزان که بیشتر سیب‌زمینی است و متأسفانه بازار خوبی ندارد چه طور توان پرداخت وام را دارند؛ از مسؤولان تقاضا دارم در استمهال وام‌های کشاورزی و سود بانکی چاره‌ای اندیشه شود.

بختیار حاجتی مدیر جهاد کشاورزی چادگان نیز در این جلسه بیان داشت: از 450 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در شهرستان چادگان 50 حلقه چاه به طور کلی خشک شده و مابقی نیز 30 الی 70 درصد کاهش آب دارند که کشاورز در کشت محصولات نگران هستند، تمدید وام‌های کشاورزی برای کشاورزان ضروری است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: در بهار امسال بیش از هزار اصله درخت بادام با باردهی بالا بر اثر برف سنگین بهاری ریشه‌کن شده و از بین رفت، همچنین سرمای بهاره به محصولات کشاورزی نیز خسارت وارد کرد که متأسفانه از سوی مدیریت بحران استان هیچ کمکی نشده است و کشاورزان نیز مکرراً به جهاد مراجعه و تقاضای کمک دارند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار