نمایشگاهی در قالب تجربه‌های دیداری از 10 هنرمند در گالری لاله میزبان هنردوستان شده است.

تجربه‌های دیداری 10 هنرمند در «ارتفاعات فراموشی»
به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گالری لاله از 5 آذر میزبان نمایشگاهی با عنوان «ارتفاعات فراموشی» شده است.
 
در این مجموعه آثار 10 هنرمند در قالب تجربه های دیداری به نمایش گذاشته شده است. کیوان عسگری به عنوان نمایشگاه گردان، مسئولیت جمع آوری این آثار را عهده دار شده است.
 
مرضیه بقایی، هیدا اسحاقی، بصیرا بلبلی، نیلوفر دادرس، آوا زاغی، سپیده کاظمی، سوده کریمی، معصومه مقیمی، افسانه عقیلی و سمانه سمیره از هنرمندان این مجموعه هستند که با آثارشان منجر به خلق نمایشگاه «ارتفاعات فراموشی» شده اند.
 
در بیانیه و توضیح این نمایشگاه نوشته شده است: اثــر هنــری، واقعــه ای اســت کــه از واقعیــت می گریــزد. ایــن میــل مبهم به خلق کــردن، در مراحــل ظهــور و عبــور از لایه هــای ذخیــره شــده و فرامــوش شــده ذهن می گذرد، ضمیر پنهــان را در نوردیده، به حباب محافظش تلنگر زده، از آن می رهد و حقیقــت را آشــکار می ســازد. نتیجــه و فرآینــد ِشــکل گیری اثــر هنــری از پیــش تعییــن شــده نبــوده و از جنبه هــای نهفتــه و بــه فراموشــی ســپرده شــده؛ ادراک حســی، احساســی و رفتــاری، در طــول دوره هــای زندگــی وتجربه هــای زیســتی هــر انســانی (به طــور کاملاً منحصربــه فــرد ) ریشــه و مایــه می گیــرد و در نهایــت آنچــه در حــوزه خلاقیــت و در حیطــه هنرهــای تجســمی و در طــول تاریــخ شــاهد آن بــوده و هســتیم؛ همانــا قــدم گذاشــتن در مســیر شــناخت و درک ماهیــت وجــودی، بــا اســتفاده از عالی تریــن نــوع ابــزار خودشناســی یعنــی، هنــر است؛ کــه ایــن، مهمتریــن دســتاورد زندگــی هــر انســان بــوده و خواهــد بــود، یعنــی: جســتجو در جهت کشف ماهیــت، موجودیــت و فردیــت انســانی.
 
گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 16 آذر برقرار و پذیرای هنردوستان است.
 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.