معاون بین الملل دانشگاه تهران از تحصیل دانشجویان خارجی از 75 کشور مختلف در این دانشگاه خبر داد.

محمد باقر قهرمانی معاون بین الملل دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: روند انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل کشور افزایش یافته به طوری که در سال گذشته نسبت به سال های قبل 2 و نیم برابر افزایش داشته ایم. 

وی ادامه داد: اکنون دانشگاه تهران بیشترین دانشجوی خارجی را در کشور دارد که این امر در بین المللی کردن دانشجویان و دانشگاه کمک قابل توجهی می کند.

معاون بین الملل دانشگاه تهران بیان کرد: ترکیب بالایی از دانشجویان خارجی این دانشگاه از کشورهای افغانستان و عراق است.

وی با بیان اینکه هدف دانشگاه تهران معرفی دانشگاه‌های ایرانی و جذب دانشجوی غیر ایرانی برای گسترش فعالیت در حوزه بین الملل است، اظهار داشت: اکنون تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه بالا است و طبق آمار در برخی بازه های زمانی این دانشگاه از ۷۹ کشور، دانشجو بین المللی داریم.

قهرمانی تصریح کرد: اولویت اول در دانشگاه تهران پذیرش از کشورهای همسایه و مسلمان است ولی در کل با کشورهای مختلف ارتباطات و تبادلات علمی داریم.

معاون بین الملل دانشگاه تهران گفت: ارتباط با دانشگاه های برتر دنیا از اولویت ها و سیاست های اصلی و آموزشی در دانشگاه تهران است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه تهران برنامه دارد فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود را با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور آلمان توسعه دهد، بیان کرد: قرار است با همکاری مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم برای معرفی دانشگاه‌های کشور به دانشجویان خارجی یک سایت تحصیلی در ایران راه اندازی شود. 

قهرمانی اظهار داشت: دانشگاه تهران هم اکنون بالای ۴۰۰ تفاهم نامه با دانشگاه‌های کشورهای مختلف جهان امضا کرده که برخی از دانشگاههای آمریکا، آلمان و فرانسه جز آن هستند و کشور اسپانیا نیز قرار است هیاتی برای گسترش فعالیت های علمی به دانشگاه تهران بفرستد.

معاون بین الملل دانشگاه تهران افزود: پرونده این دانشجویان بررسی می شود درصورتی که از توانمندی علمی برخوردار باشند و در سطح این دانشگاه باشند پذیرش می شوند.

وی با بیان اینکه از ۷۵ کشور جهان دانشجو در دانشگاه تهران مشغول تحصیل است، یادآور شد: اکنون ۸۰۰ دانشجو فقط از کشورهای همسایه در دانشگاه تهران مشغول تحصیل هستند که روز به روز افزایش پیدا می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار