رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشجو باید در دوران تحصیل دید سیاسی داشته باشد و نباید به ابزار سیاسی دیگران تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین جشنواره دانشجویی ابن سینا با تبریک روز دانشجو گفت: بار دیگر روز 16 آذر رسید. بعد از واقعه‌ای که سال 66 در دانشگاه تهران رخ داد، امروز را به عنوان روز دانشجو می‌شناسیم. دانشجو جوینده حقیقت و آرمان‌های متعالی است و نباید فقط به دنبال کسب دانش باشد بلکه باید فراتر از کسب دانش برای ساخت ایرانی آباد و پیشرفت آن تلاش کند.

وی ادامه داد: مروری بر پیشرفت‌های سه دهه اخیر در حوزه علوم پزشکی نشان می‌دهد که افراد تأثیرگذار امروز کشور همان دانشجویان پرنشاط و فعال گذشته هستند که دغدغه‌ای فراتر از زندگی فردی و خانوادگی خود داشته‌اند. نمونه‌های زیادی از این دست افراد در دانشگاه علوم پزشکی تهران وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه الزاما دانشجو باید دید سیاسی داشته باشد، افزود: فارغ‌التحصیلان ما بعد از اتمام دوره درسی در محیط‌های خارج از دانشگاه نه به عنوان یک فرد بلکه به عنوان نماینده علوم پزشکی تهران شناخته می‌شود و این فرد باید بداند در جهان اطرافش چه می‌گذرد.

جعفریان عنوان کرد: آنچه که در دانشگاه درست نیست این است که دانشجو در دوران دانشجویی ابزار سیاسی دیگران و وسیله دست گروه، حزب یا دسته‌ای شود. ماهیت دانشجو آرمان‌طلبی است به همین دلیل برخی احزاب سراغ دانشجو می‌روند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دانشجو باید درک، تحلیل و دید سیاسی پیدا کند، افزود: باید افکار مختلف را دانشجویان شنیده اما ابزار سیاسی دیگران نشود. دانشجو عضو حزب نیست و یک فرد آزاد بوده و باید با آزادمنشی حرکت کند. 

وی ادامه داد: در رشته‌های علوم پزشکی بعد از علوم انسانی رتبه دوم ارتباط با مردم به این حوزه مربوط است زیرا علوم پزشکی به نوعی خدمت به مردم محسوب می‌شود. تصور ما و فلسفه جشنواره دانشجویی ابن سینا این است که دانشجوی علوم پزشکی تهران که معمولا جزء نخبگان کشور هستند باید علاوه بر عالی بودن در زمینه درسی در سایر حوزه‌هایی که در اجتماع تعیین‌کننده هستند مهارت کسب کرده و به کمک آنها زندگی را ببیند.

جعفریان با اشاره به تعریف دانشجو از دیدگاه‌های مختلف گفت: تعریف عرفی دانشجو یعنی کسی که تا زمان خاصی در محیط دانشگاه درس می‌خواند اما این تعریف واقعی دانشجو نیست. دانشجویی که لیسانس چهار ساله خود را نه ساله تمام کرده است و در این زمان در حوزه‌های دیگر فعالیت داشته و حتی در آنها قهرمان شده دانشجو نیست. این فرد بهتر است سراغ همان حوزه‌ای برود که در آن موفق‌تر می‌تواند حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: دانشجو باید در محیط دانشگاه از همه جهات رشد و تعالی پیدا کند. جشنواره دانشجویی ابن سینا تحقق واقعی و معنای دانشجو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به جشنواره دانشجویی ابن سینا و منتخبان آن گفت: این جشنواره به همت معاونت دانشجویی و کمیته داوری و هیأت داوران از بالاترین سطوح دانشگاه برای سومین بار برگزار می‌شود. 460 دانشجو برای این جشنواره اپلیکیشن فرستاده‌اند برگزیدگان از میان افرادی که درخواست ارسال کرده بودند انتخاب شدند. ممکن است افراد برتری نیز در دانشگاه وجود داشته باشند اما شرط انتخاب در جشنواره ارسال درخواست بوده. 

جعفریان عنوان کرد: جشنواره دانشجویی ابن سینا در هشت حیطه آموزشی، کیفیت خدمات سلامت، هنری، ورزشی، قرآن و عترت، پژوهشی، اجتماعی و بخش جامع در مجموع 42 منتخب با شعار دانشجو، نشاط، تعالی و آرمان‌گرایی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. در این میان دانشکده پزشکی با 168 نفر برگزیده در جایگاه اول، دانشکده بهداشت با 64 نفر در رتبه دوم و دانشکده فناوری‌های نوین با 52 برگزیده به عنوان یکی از دانشکده‌هایی که با وجود تعداد کم دانشجو نفرات بیشتر برگزیده داشته رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

گفتنی است؛ دانشکده پیراپزشکی با 52 نفر برگزیده، دانشکده پرستاری با 32 نفر، داروسازی 36 نفر، توانبخشی هشت نفر، علوم تغذیه 17 نفر، مراکز تحقیقاتی 2 نفر، پژوهشگاه علوم، غدد و متابولیسم یک نفر، پردیس بین‌الملل 9 نفر، دوره‌های شبانه چهار نفر، دفتر هماهنگی مراکز تحقیقاتی سه نفر برگزیده در این جشنواره داشتند. در مجموع 567 نفر برای داوری به این جشنواره فرم ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار