همدان؛

برگزاري مانور "مدرسه ايمن" در همدان

معاون خدمات شهري شهرداري همدان از برگزاري مانور "مدرسه ايمن" در يکي از مدارس شهر، همزمان با پانزدهم آذر ماه خبر داد.

برگزاري مانور به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجيد درويشي با اشاره به اينکه اين مانور هر ساله در راستاي آموزش دانش‌آموزان، آگاهي‌بخشي به اوليا و پيشگيري از خطرات ناشي از زلزله برگزار مي‌شود، گفت: امسال نيز براي سومين سال متوالي، مانور مدرسه ايمن با حضور دانش‌آموزان و اهالي شهرک شهيد مدني در يکي از مدرسه‌هاي اين منطقه برگزار مي‌شود.

وي توضيح داد: اين مانور طوري طراحي شده که با نواختن زنگ مدرسه آغاز مي‌شود و بر اين اساس دانش‌آموزان در کنار خانواده‌ها به يادگيري اصول کاهش خطرات در زمان زلزله مي‌پردازند.

وي با بيان اينکه مديريت شهري در تمامي ابعاد به دنبال آموزش شهروندان است، بيان کرد: شهرداري به منظور تاب آور کردن شهر و شهروندان با همکاري مردم و ساير دستگاه‌هاي اجرايي به برگزاري اينگونه مانورها مي‌پردازد.

درويشي عنوان کرد: در اينگونه مانورها دانش‌آموزان چگونگي عکس‌العمل سريع در مقابل زلزله، نحوه پناه‌گيري، خروج صحيح از محل حادثه و ياري‌رساني به ساير همنوعان را آموزش مي‌بينند ضمن اينکه ما سعي کرديم در چنين مانورهايي مردم محلات را درگير کنيم.

گفتني است، مانور "مدرسه ايمن" به صورت سالانه در يکي از مدرسه‌هاي محلات شهر همدان برگزار مي‌شود که اين مانور امسال در يکي از مدارس شهرک شهيد مدني در روز پانزدهم آذر ماه عملياتي خواهد شد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار