نخستین همایش ایمنی و استاندارد آسانسور و پله برقی در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این همایش گفت: روزانه به علت برنامه‌ریزی نادرست سبب تحمیل حوادث زیادی می‌شویم که برخی از آن‌ها تلخ و جبران‌ناپذیر است.

حسن حسینی افزود: حوادث تلخ دراثر نبود تخصص علمی، آشنا نبودن با شیوه تخصصی و عملکرد غیرکاربردی صورت می گیرد، هرکاری باید به اهل فنش واگذار شود و یکی از آن‌ها نصب آسانسور و پله برقی است.

وی بااشاره به اهمیت کار فعالان صنعت آسانسور و پله برقی، ادامه داد: این حرفه با حقوق و جان مردم سروکار دارد و نباید بدون استاندارد و کیفیت انجام شود.

حسینی تصریح کرد: نزدیک به ۱۰۰ شرکت در زمینه آسانسور و پله برقی در مشهد فعال است، به دنبال ساماندهی این شرکت‌ها هستیم تا بهترین عملکرد در بحث فروش و خدمات پس از فروش داشته باشیم و باید صلاحیت اجرای کار را به شرکت‌های دارای تخصص که خود را موظف به اجرای درست و ایمن کار می‌دانند بسپاریم.

رئیس گروه تجهیزات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه همایش گفت: فعالیت‌های زیادی در بحث صدور و تمدید پروانه برای فعالان صنعت آسانسور و پله برقی صورت گرفته و با وجود درخواست‌های زیاد مجوزهای کمی داده شده، موضوع استاندارد در این زمبنه بسیار مهم است.

منوچهر مداحی افزود: خراسان رضوی از جمله استان‌هایی بوده که بیشترین مجوز صادر شده را داشته و تاکنون تعداد ۱۱۰ شرکت دارای مجوز در صنعت آسانسور و پله برقی فعال هستند.

وی تصریح کرد: دستورالعمل جدید فعالیت در حوزه آسانسور و پله برقی در حال تدوین و گریدبندی است که به‌زودی در سایت سازمان مدیریت صنعتی منتشر می‌شود.

رئیس گروه تجهیزات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به مقوله ایمنی باید توجه کنیم، افزود: فعالان هربخش باید دانش و مهارت آن کار را داشته و توجه ویژه‌ای هم به دو بحث ارتقاء کیفی و ارتقاء ایمنی داشته باشند.

مداحی گفت: در جهت ارتقاء کیفی نیروی انسانی و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای به دنبال برگزاری دوره‌ بازآموزی هستیم تا فعالان صنعت آسانسور و پله برقی با شرایط جدید آشنا شده و به‌روز باشند.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.