معاون اجرایی و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مشهد گفت: آسیب شناسی در هر زمینه ای احتمال بروز خطر را کمتر می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاضی هادی شریعت‌یار در نخستین همایش ایمنی و استاندارد آسانسور و پله برقی در مشهد، افزود: استفاده از آسانسور افزایش یافته و باید نسبت به استانداردها و آموزش‌های آن هم توجه داشته باشیم.

شریعت یار افزود: بسیاری از آسیب‌دیدگان حوادث آسانسور نصابان آن هستند و علت آن عدم تخصص و توجه به مسائل ایمنی بوده است.

او در ادامه اظهار کرد: سندیکای آسانسور و پله برقی باید اقدام ویژه‌ای نسبت به موضوعات آموزش، استفاده درست، بازرسی و نظارت داشته باشد و اطلاع‌رسانی خوبی در حوزه‌های عادی ویژه عموم و تخصّصی ویژه نصّابان داشته باشند.

معاون اجرایی و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مشهد تصریح کرد: باید در این خصوص آسیب شناسی صورت پذیرد و عمده حوادث در نوع و گروه سنی شناسایی و نسبت به موضوع ایمنی توجه شود.

شریعت یار تأکید بر توجه ویژه‌ به موضوعات ایمنی و استاندارد تصریح کرد: دستگاه قضایی با تمامی متخلفان در حوزه‌های مختلف برخورد می کند و قراردادها باید توسط یک فرد حقوقی تنظیم شود تا در آن دچار مشکل نشویم.

در ادامه این همایش، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، این شهر را پیشانی جمهوری اسلامی دانست و افزود: مشهد در کمتر از یک ماه آینده به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود این اتفاق هر ۱۱ سال یکبار صورت می گیرد، در سال ۲۰۰۶ اصفهان بوده و پس از سال ۲۰۱۷ هم در سال ۲۰۲۸ خواهیم داشت.

سیدجلال فیاضی افزود: براساس چشم‌انداز ۲۰ ساله مشهد در سال ۱۴۰۴ حدود ۴۰ میلیون زائر دارد که ۸ میلیون آنان خارجی هستند، مراکز تجاری پر از پله برقی و آسانسور هستند و اکثر مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند و باید نسبت به موضوع استاندارد و ایمنی این وسایل توجه داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های مشهد ۲۰۱۷ بحث ایمنی است و در این سال کنفرانس جهانی جامعه ایمن برگزار می‌شود، پیشنهاد می‌کنم که بخشی از آن به موضوع ایمنی آسانسور و پله برقی پرداخته شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهدبا بیان اینکه این شورا به دنبال لایحه‌ای در بحث استاندارد آسانسورها و پله‌های برقی‌ای است، گفت: این وسایل در مکان‌ها و معابر عمومی شهر مشهد باید مورد توجه ایمنی قرار گیرد تا شاهد حوادث تلخی برای استفاده‌کنندگان از آن‌ها نباشیم.

فیاضی افزود: حوادث ثبت شده با موضوع آسانسور در مشهد از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۱۰۰ مورد بوده است و نسبت به سال گذشته رشدی ۲۵ درصدی داشته، در بحث پله برقی‌ها هم ۶ مورد حادقه تلخ داشتیم که یکی از آن‌ها جراحت شدید ۱۵ کودک در پله برقی ابتدای بولوار سجاد مشهد بوده است.

او در پایان خاطر نشان کرد: باید در آستانه رویداد مشهد ۲۰۱۷ کاری کنیم که شهری ایمن و سالم را در همه جهات معرفی کنیم که یکی از آن‌ها استانداردهای آسانسورها، پله‌برقی‌ها و بالابرها هستند.

انتهای پیام// ف ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.