نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با کمبود محل های فرهنگی مواجه هستیم و واقفین به این امر توجه کنند.

واقفان به مکان های فرهنگی توجه کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسن بهرام نیا با بیان اینکه وقف یکی از سنت های حسنه است که در طول تاریخ اثرات خودش را در زندگی مردم و تقویت باورهای دینی گذاشته است گفت: باید به نیت واقف آگاه باشیم و براساس آن عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز در کشور خیلی خلا، داریم و خلاء های وجود دارد که به واسته ی آن می توان زندگی افراد نیازمند را ساماندهی کرد و مشکلات زندگی آنان را حل کرد که برخی از آنان فرهنگی و برخی مالی است.

بهرام نیا ادامه داد: در خصوص وقف باید نیت واقف مشخص و واضح و مبرهن باشد که بعد از آن، آنچه وقف شده در همان راستا عمل شود و اگر اینطور نباشد و کاربری آن به صورت دیگری اجرا شود سلب اعتماد مردمی را به دنبال دارد و از نظر کمی سطح وقف را پایین می آورد.

نماینده مردم شهرستان نهاوند در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه من به عنوان نماینده مردم از همه افرادی که تمکین مالی خوبی دارند پیشنهاد میدهم اگر مال یا منزلی دارند که بیش از نیاز خود و وابستگانشان است اینها را وقف کنند و در اختیار جامعه قرار دهند افزود: اگر این کار صورت بگیرد هم در راستای تقویت ملی است و هم در راستای توانمند کردن مردم و نظام و همچنین توانمند کردن مسلمین و دین و احکام الهی قدم برداشته اند.

وی با بیان اینکه با کمبود محل های فرهنگی مواجه هستیم و واقفین به این امر توجه کنند تصریح کرد: واقفین خیراندیش توجه داشته باشند که می توانند محل هایی را به عنوان تالار برای کسانی وقف کنند که فرزندانشان در شرف ازدواج هستند و می توانند بخشی از بار مالی این خانواده ها را کم کنند.

بهرام نیا ادامه داد: مسائل گوناگونی وجود دارد که می تواند از طریق وقف حل شود.

وی با تاکید بر اینکه وقف یکی از سنت های حسنه ای است که در طول تاریخ آثارش به جامعه نشان داده شده و کسی نیست که از وقف ناراضی باشد افزود: اگر متولیان در بحث وقف و موقوفات قصوری داشته باشند قطعا هم در دنیا و هم در آخرت اثرش را خواهد گذاشت.

نماینده مردم شهرستان نهاوند در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقف یک برکت برای نظام شیعی و اسلامی و کشور عزیز اسلامی ایران است گفت: باید در این راستا فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و فضای مجازی صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: باید بتوانیم از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم که این امر خیر را اشاعه دهیم و همه به عنوان واقف آنچه را اضافه دارند وقف کنند تا جامعه اسلامی توانمند شود.

بهرام نیا افزود: اسلام به عنوان دین برتر و مسلمین به عنوان افراد نیکو و عاطفی و بااخلاق که به فکر همدیگر هستند شادی خود را در گرو شادی دیگر هم نوعان خود می دانند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.