عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم از تلاش های مسئولان وزارت نفت برای حفظ و افزایش سهمیه ایران در اوپک قدردانی کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سلام امینی گفت: عربستان سعودی در طول سال های اخیر با سیاسی کردن نشست های اوپک همواره تلاش کرد تا اعضا را از رسیدن به توافقی که منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت ها شود باز دارد.

به گفته وی، همین عامل نیز منجر به متضرر شدن و کاهش درآمدهای اعضای اوپک شده بود ولی در نشست اخیر با تلاش های تیم وزارت نفت کشورمان، عربستان نتوانست در رسیدن به اهداف خود موفق شود.

وی تاکید کرد: توافق اعضای اوپک در نشست اخیر در سایه دیپلماسی قوی و قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران محقق شد و توانستیم حتی سایر اعضای غیر اوپک همچون روسیه را نیز با خود همراه کنیم.

امینی ادامه داد: این توافق در شرایطی حاصل شد که تنها کشوری که از کاهش تولید مستثنی شد و حتی توانست تا 90 هزار بشکه در روز نیز به تولید فعلی خود بیافزاید، جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره و پس از توافق هسته ای تاکید کرده که تا دستیابی به حق مسلم خود که همان رسیدن به سطح تولید پیش از تحریم هاست، تلاش می کند و از حق خود کوتاه نخواهد آمد بنابراین با رایزنی فشرده و تلاش مسئولان وزارت نفت توانستیم به این موفقیت دست یافته و به بالاترین سطح تولید پس از انقلاب اسلامی دست یابیم.









انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، امینی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.