دبير كل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان بیان کرد: لشگر فرشتگان توسط گروه های سرگذشت پژوهی در مدارس و گروه های برگزار کننده یادواره شهدای شهری در قرار گاه های عملیات شهری اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حامد علامتي دبير كل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، صبح امروز در نشست خبری لشگر فرشتگان ویژه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم در اتحادیه انجمن های دانش آموزی اظهار داشت: لشگر فرشتگان دوره های سرگذشت پژوهی و پاسداشت زنان مجاهد مسلمان است که از سال ۹۲ در امتداد طرح همکلاسی آسمانی به صورت تخصصی در حوزه دختران مطرح شد و توسط اتحادیه انجمن های دانش آموزی سراسر کشور همه ساله عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: در لشگر فرشتگان تمرکز بر روی دو اولویت اصلی است، اولویت اول جاری سازی موضوع شهید و شهادت به عنوان یک ظرفیت تربیتی در مدارس دخترانه و اولویت دوم بررسی و واکاوی ابعاد مجاهدت های یک بانو در عرصه های مختلف جهاد است.

علامتی عنوان کرد: لشگر فرشتگان توسط گروه های سرگذشت پژوهی در مدارس و گروه های برگزار کننده یادواره شهدای شهری در قرارگاه های عملیات شهری اجرا می شود.

دبير كل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع شهادت توجه اتحادیه به این موضوع به عنوان یک ظرفیت تربیتی در مدارس به صورت تک جنسیتی برگزار می شود.

علامتی تصریح کرد: در طی ۱۱ دوره طرح همکلاسی آسمانی برای دانش آموزان پسر اجرا شد که که از ۳ تا ۴ سال گذشته طرح جدیدی در رابطه با لشگر فرشتگان در رابطه با سرگذشت پژوهی و پاسداشت زنان مجاهد اسلام است که تحت عنوان طرح همکلاسی آسمانی به طور تخصصی در حوزه دختران مطرح و همه ساله عملیاتی می شود.

وی تاکید کرد: تقویت هویت انقلابی، پیوند قلبی و احساس مسئولیت، نسبت به ارزش های انقلابی و اسلامی در پرتو دیدار و ارتباط با زنان مجاهد مسلمان، تصحیح و تکمیل شناخت دانش آموزان دختر از توانمندی های زنان در عرصه هایرمجاهدت و پایداری و کشف سهم زنان در تحقق جهاد کبیر و شناخت استعدادها و توانمندی های بانوان در جهت الگو گیری دختران دانش اموز از ایشان از جمله اهداف کلی این طرح است.

دبير كل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان اظهار داشت: طرح لشگر فرشتگان در حال حاضر برای مقطع دوم متوسطه انجام شده که ما امیدواریم در آینده ای نزدیک این طرح را برای مقطع اول متوسطه اجرایی کنیم.

علامتی گفت: اتحادیه انجمن های دانش آموزی به عنوان یک نهاد ارزشی وظیفه خود می داند نسبت به پاسداشت جایگاه زنان مجاهد و ایثارگر با این طرح اقدام شایسته ای انجام دهد تا در مقابل هجوم دشمن داخلی و خارجی نسبت به کم اهمیت جلوه دادن این بانوان در موضوع انقلاب و شهادت در بین نسل چهارم انقلاب گام موثری بردارد.

وی تصریح کرد: همچنین رویکرد این طرح با عنوان هر انجمن اسلامی یک پایگاه زنده نگه داشتن نام شهدا و ترویج فرهنگ مجاهدت و پایداری است و هر قرار گاه یک سنگر جریان ساز است.

وی ادامه داد: دانش آموزان با شناسایی زن مجاهد مسلمان به مصاحبه و گفتگو با ایشان می پردازند، که در این سطح دو هدف اصلی مواجهه تربیتی دانش اموزان با یک زن مجاهد مسلمان و تهیه مستندات دربره  زنان مجاهد مسلمان و تجمیه و ارائه آن به سایر افراد جهت آشنایی با ایشان است.

علامتی تصریح کرد: طرح لشگر فرشتگان در دو سطح مدرسه ای و شهری برکزار می شود و نگاه معطوف به حوزه مجاهدت نه تنها در دانش اموزان مدارس دخترانه بلکه به طور اختصاصی در اعضای قرارگاه عملیات شهری و مسئولین انجمن ها ایجاد می کند و  نتایج سرگذشت پژوهی انجام شده در شهر به ثورت متمرکز  و از طریق یادواره شهری  با تکریم زنان مجاهد مسلمان و اشاعه فرهنگ مجاهدت در گروه همسالان نمود بیشتری خواهد یافت.

دبير كل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان اظهار داشت: طرح لشگر فرشتگان از اول دی ماه آغاز و تا اول بهمن ادامه دارد که دانش آموزان یک ماه فرصت دارند این طرح را انجام داده و در سطح شهری بر اساس مستندات دانش آموزان در مدارس در زمینه تولید محصول، بررسی و دسته بندی و کار تحلیلی بر سرگدشت پزوهی زنان مسلمان انجام می شود.

علامتی بیان کرد: همچنین در خرداد و تیر آینده دانش اموزان موظف هستند در سایتی که اتحادیه اعلام می نماید نتایج محصولات را در بخش یادواره شهری بارگزاری کنند تا بر اساس ان اقدامات ملی تا شهریور سال تحصیلی آینده به ثورت ملی انجام شود.

وی تصریح کرد: برای پشتیبانی از طرح لشگر فرشتگان دفترچه های سرگدشت پژوهی تهیه و در اختیار دانش اموزان قرار می گیرد و برنامه های گروه سرگذشت پژوه در ان به ثبت می رسد.

در ادامه این نشست مریم ملکی معاونت حوزه خواهران اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان بیان کرد: در حوزه پسران پرداخت به سرگذشت پزوهی شهدای دانش اموز یک امتیاز ویژه بود و در حوزه دختران با توجه به نقش عاطفی آنها و  نیز آنچه برای زندگی و آینده انها نیاز است در قالب این طرح تربیتی انجام می شود.

وی تصریح کرد: همچنین تشکیل گروه، سرگدشت پزوهی و ببرسی ابعاد مختلف شخصیتی زنان مجاهد و گفتگو و برقراری ارتباط با آنها یک حرکت نوعی و جدید است.

ملکی تاکید کرد: این طرح با توجه به اهمیت آن ۲ تا سه ماه مورد کارشناسی و بررسی دقیق قرار گرفته است و ما امیدواریم در سال های آینده کنگره های بین المللی با همراهی مبارزان با استعمار و ظلم برگزار کنیم.

معاونت حوزه خواهران اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان یادآور شد: همچنین نگاه هنرمندانه به موضوع مجاهدت بانوان برای ما بسیار ارزشمند است و ما از کارهای هنری در این زمینه استقبال ویژه انجام می دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار