رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اسلامی باید همفکری کرده و در مقابل جریان‌های تروریستی بایستند.

کشورهای اسلامی در مقابل جریان‌های تروریستی بایستندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار و گفت‌وگو با رئیس شورای مشورتی اندونزی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مسروریم که رئیس شورای مشورتی خلق اندونزی در رأس هیأتی از نمایندگان به ایران آمده‌اند.

وی تصریح کرد: اندونزی از کشور‌های مؤثر در عالم اسلام بوده و همیشه رابطه نزدیکی بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اندونزی در مسائل مهم ارتباط با ایران و منطقه‌ای از رفتار خردمندانه‌ای برخوردار بوده، است گفت: روابط پارلمانی بین دو کشور در سطح ممتازی بوده و این سطح با حضور رئیس شورای مشورتی اندونزی بالاتر خواهد رفت.

لاریجانی ادامه داد: امروز مذاکراتی در زمینه‌های متنوعی داشتیم، بخش زیادی از زمان گفت‌وگو‌های ما برای بالابردن چگونگی روابط تجاری ایران و اندونزی گذشت که بحث‌های مورد نظر دوستان برای این امر مورد توجه واقع شد، مخصوصا اینکه روابط اتاق بازرگانی دو کشور می‌تواند برای بالابردن روابط تجاری بسترسازی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نگاه ایران و اندونزی در مسائل منطقه‌ای به هم نزدیک است، گفت: بحران‌هایی که در منطقه بوجود آمده و کشور‌ها را از لحاظ امنیتی دچار ناپایداری کرده به نفع رژیم صهیونیستی است اما این بحران ها را می‌توان از طریق سیاسی و گفت‌وگو حل کرد.

لاریجانی ادامه داد: کشورهای اسلامی باید همفکری کرده و در مقابل جریان‌های تروریستی بایستند.

وی با بیان اینکه سفر رئیس شورای مشورتی اندونزی به ایران بسیار مهم بوده و مذاکرات خوبی انجام شد، خاطر نشان کرد: امیدواریم سایر مذاکرات وی هم به اینگونه باشد تا موجب گسترش سطح روابط بین دو کشور شود.

ذواکیفلی حسن رئیس شورای مشورتی اندونزی بعد از اتمام سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی  با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از استقبال گرم از خود و هیئت همراهش توسط لاریجانی گفت: معتقدیم ایران یکی از کشورهای پرنفوذ در منطقه است و ما می خواهیم که جمهوری اسلامی ایران تلاش بیشتری برای پیدا کردن راه حل در مورد بحران منطقه کند.

وی ادامه داد: طی این دیدار در مورد روابط تجاری دو کشور صحبت شد، اندونزی نیاز به 2.5 میلیون بشکه در روز، مقدار زیادی گاز دارد و ما نیاز به ارتباط بیشتر از قبل با ایران داریم.

رئیس شورای مشورتی اندونزی با تاکید بر اینکه ما موافق آزادی مسجد الاقصی هستیم، تصریح کرد: برای دفاع از مسلمان میانمار نیز باید تلاش بیشتری شود و این امر باید از طریق پارلمان بین المللی، اسلامی و یا سازمان ملل انجام شود.

ذواکیفلی حسن اظهار داشت: روابط نزدیک دولت و پارلمان اندونزی با ایران می تواند راهکار بزرگی برای پیدا کردن راه حل برای بحران در منطقه باشد.

رئیس شورای مشورتی اندونزی تصریح کرد: ما معتقدیم که وحشی گری داعش اسلام را ویران کرده و مسامحه‌ای با داعش و تروریستها نداریم.

وی در پایان از استقبال گرم لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار