رافع مطرح کرد؛

تدوین سیاست کلان 10 ساله هلال احمر/ شناسایی نیازمندان توسط سازمان داوطلبان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: راهبرد و سیاست کلان جمعیت هلال احمر در شورای عالی برای بازه 10 ساله تدوین شد که این امر چشم انداز سازمان را مشخص می کند تا بتوانیم جامعه‌ای آماده، پاسخگو، امن و تاب آور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در همایش روز جهانی داوطلبان که صبح امروز(دوشنبه) با حضور جمعی از نمایندگان مجلس در حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه 17 میلیون داوطلب هلال احمر در سراسر جهان وجود دارد، اظهار داشت: از میان این تعداد تنها هفت میلیون نفر فعال هستند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: از 190 کشوری که عضو صلیب سرخ جهانی هستند، حدود 50 کشور بیش از 80 هزار داوطلب دارند، این در حالی است که تعداد خیرین، داوطلبان و اعضای جمعیت هلال احمر ایران بیش از این تعداد است.

وی با اشاره به اینکه در بین داوطلبان برای ترویج انسانیت و گسترش کرامت انسانی، همبستگی اجتماعی وجود دارد، گفت: خوشحالیم که راهبرد و سیاست کلان جمعیت هلال احمر در شورای عالی برای بازه 10 ساله تدوین شد که این امر چشم انداز ما را مشخص می کند تا بتوانیم جامعه‌ای آماده، پاسخگو، امن و تاب آور داشته باشیم.


رافع تأکید کرد: این موضوع کمک می کند به اهداف توسعه پایدار از جمله امحای فقر و گرسنگی، دستیابی به رفاه و آسایش جامعه، تولید و مصرف مسئولانه و تغییر نگرش مردم نسبت به زندگی در سطح محلی، ملی و بین المللی تا سال 2030 دست یابیم.

وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر در حال تدوین است، گفت: برای تدوین این برنامه از مشارکت داوطلبان استفاده می کنیم، علاوه بر این بهره برداری از ظرفیت سمن‌ها در اولویت قرار دارد.

رافع با بیان اینکه در سایر کشورها به سازمان های مردم نهاد به عنوان رقیب نگاه می شود، افزود: ولی در ایران شوراهای هم اندیشی و سمن های متعددی در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی و توانمندسازی نقش دارند بنابراین ما در این زمینه تهدید را به فرصت تبدیل کردیم، سمن ها شرکای ما هستند.


رافع با اشاره به اینکه شناسایی نیازمندان از جمله مهم‌ترین اقدامات سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است، گفت: این کار را از طریق آموزش و تربیت مددکاران انجام می دهیم، بنابراین شناسایی نیازمندان امروز به صورت ساختارمند صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون آموزش 3 هزار کارشناس مددکار از طریق سازمان هلال احمر و انجمن مددکاری ایران صورت گرفته است، افزود: یکی از بزرگترین کارهایی که در این دوره انجام شده آموزش و به کارگیری سلامت یاران است که در جهت آسایش و رفاه بیماران در خدمت آن‌ها هستند.


رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه داوطلبان باید همبستگی اجتماعی را به پیوستگی اجتماعی گره بزنند، گفت: داوطلبان باید به طور مستمر در کنار ما باشند تا در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش داشته باشند و معین دولت در این زمینه باشند.

رافع با بیان اینکه طی دو سال اخیر با توجه به اهداف کمی و کیفی، انتخاب داوطلبان نمونه را شاخص گذاری کرده‌ایم، گفت: اهدای خون، شرکت در جلسات، مشارکت در پروژه‌ها، تعداد جذب داوطلب و سنوات خدمت از جمله این شاخص‌هاست که بر اساس آن امتیازگذاری شده و داوطلب نمونه انتخاب می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار