دختر بچه ده ساله‌ای که دچار فلج کامل بود، بعد از آنکه سالها پدرش او را بر دوش گرفته و پیاده به پابوس امام رضا (ع) می‌برد ...

آمدم ای شاه پناهم بده/ روایت خواندنی شفای دختربچه معلول در حرم امام خوبی‌ها + صوت
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسته خبری تحلیلی پیک بامدادی امروز رادیو ایران، به یک گزارش فرهنگی دینی اختصاص داشت.

دختر بچه ده ساله‌ای که دچار فلج کامل بود، بعد از آنکه سالها پدرش او را بر دوش گرفته و پیاده به پابوس امام رضا (ع) می‌برد، هفته پیش در شب شهادت حضرت شفای خود را گرفت و در مقابل دیدگان صدها تن از همشهریان با پای خود حرکت کرد.

حجت الاسلام قلی‌زاده امام جمعه شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی در این باره گفت: در این چند روز به ما گزارش دادند که دختر خانمی که در این ایام 28 صفر با پای پیاده با پدر و مادر به مشهد رفته بود، شفا پیدا کرده است. می‌خواستم به عنوان امام جمعه شهر بروم برای بررسی اینکه این جریان صحت دارد یا نه. به بهزیستی رفتم و رئیس بهزیستی شهرستان پرونده وی را آوردند و گفتند این دختر از دو سالگی تحت پوشش ما بوده و در هفت ماهگی در اثر یک تشنج دچار فلج شده و از اندام فوقانی و تحتانی فلج شده است و به هیچ عنوان روی پای خود نمی‌توانست بایستد.

وی افزود: پس از تایید این جریان به همراه فرماندار شهرستان و مدیر کل بهزیستی استان آقای قربانی و جمعی از مسئولان رفتیم و طبق تعریفات فهمیدیم که این دختر بچه این مشکل را داشتند. حتی اول مهر هم از دوستان آموزش و پرورش خواستیم کاری کنند که ایشان بتوانند درس بخوانند. به ما گفتند امکان پذیر نیست و تا الان مدرسه هم مدرسه نرفته است.

وی امام جمعه شهرستان فاروج در ادامه اذعان داشت: این دختر خانم در حال حاضر کاملا سالم است و بنده به خانه وی رفتم. این دختر خانم به من گفتند «یه خانمی به من گفتند که بلند شو و راه برو» و من راه رفتم. پدرش آمده بود، دفتر بنده و نگران بودند که دخترشان دچار مشکل روحی و روانی شوند. برای اینکه مردم بی نهایت به دیدنش می‌آیند. قرار شد ما وی را یک هفته ای بفرستیم مشهد که مردم از این حال و شور بیفتند و این خانواده دچار مشکل نشوند. جالب این است که پدر ایشان چند سال است که در آغوش خود این دختر را به مشهد می‌‌برد با پای پیاده. امسال به یاری خدا، این دختر شفا پیدا کرده و مردم روستا همه این بچه را دیده بودند.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان فاروج هم در تشریح این اتفاق می‌گوید: مهر امسال این دختر کاملا فلج را دیده بودم. «سمانه» پیش از این فقط با کمک پدر و مادر فقط قدرت نشستن داشت.

وی گفت: این دختر خانم در سن هشت یا نه ماهگی دچار تب و در اثر تب تشنج می‌کند. بعد از آن از ناحیه اندام تحتانی و دو پا دیگر قدرت حرکت و راه رفتن را نداشته. بعد از سن یک سال و سه ماهگی، در سال 86 در بهزیستی فاروج برایش پرونده تشکیل دادیم. الان تقریبا این بچه 10 سال دارد. در این مدت بچه، تا سه الی چهار سالگی که بنده در واحد مددکاری بودم، قدرت هیچ حرکتی نداشت و حتی دستهایش هم قدرت ضعیفی داشت. این اواخر کم کم توانایی‌اش به این حد رسیده بود که می‌توانست به کمک اطرافیان تکیه به دیوار بدهد و بنشیند.

وی ادامه داد: پدر و مادربزرگ بچه تقریبا 9 سال است که پیاده به مشهد می‌روند. سه الی چهار سال هم بود که پیاده با کاروان ماه صفر سمانه را به مشهد می‌بردند. امسال خوشبختانه این دختر بچه در محل اسکان کاروان، بعد از نماز مغرب و عشا زیر پرچم حضرت ابوالفضل که از حرم آورده بودند، یک مرتبه از جا بلند می‌شود و راه می‌رود. این بچه به زبان کردی حرف می‌زند و در لحظه شفا، دنبال یک شخصی می‌گردد که پارچه سبز پوشیده بود. نهایتا در آن شلوغی‌ها، مسئول کاروان زنگ می‌زند به خادمان حرم و خادمان بچه را از میان جمعیت می‌برند.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان فاروج با اشاره به دیدار خود با این کودک شفا یافته اظهار داشت: من خودم به دیدار این دختر بچه رفتم. بچه خودش راه می‌رفت و با نخود و کشمشی که از مشهد آورده بود، از ما پذیرایی کرد. چهار تا بچه با پدر و مادر در یک اتاق خیلی کوچک و با کمترین امکانات زندگی می‌کردند. در خانه‌ای که پایین روستا قرار داشت و بچه حتی در طول مدت بیماری حرکتی، ویلچری برای استفاده نداشت. همین بیماری و اتفاق باعث شده که حتی نتواند به مدرسه برود.

وی در پایان درباره اقدامات بهزیستی برای این خانواده اظهار داشت: من خودم الان تهرانم. امروز آمدم سازمان بهزیستی و عکس و فیلم‌هایش را آوردم برای رئیس بهزیستی کشور. گفتیم اگر امکانش باشد حالا که این اتفاق خوش یمن افتاده، ما هم کمک کنیم مسکنی برایشان آماده کنیم. خانه‌ای در همان روستا در نزدیکی مدرسه که این بچه خودش به مدرسه برود.
 
وی در پایان تاکید کرد: این دختر خانم در حالت بیداری شفا پیدا کرده و خانمی سبزپوش آمده و به وی گفته «بلند شو».


برای شنیدن فایل صوتی اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار