16 آذر، جلوه‌ای روشن از مقاومت و ايستادگی دانشجويان آگاه و مسلمان در برابر سلطۀ خارجی و استبداد است.

16 آذر جلوه‌ ايستادگی دانشجويان در برابر سلطۀ خارجی و استبداد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرتضی هاشم زاده رئيس دانشگاه علوم پزشكی، ‌خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختياری با صدور پيامی، سالگرد حماسه ۱۶ آذر را به جامعه علمی و دانشگاهی تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

16 آذر، جلوه‌ای روشن از مقاومت و ايستادگی دانشجويان آگاه و مسلمان در برابر سلطۀ خارجی و استبداد داخلی است و نشان از پايمردی و ايستادگی دانشجوی مسلمان در برابر نظام سلطه دارد.

نعمت بزرگ استقلال، آزادی و امنيت پايدار امروز كشورمان را مرهون مجاهدت و فداكاری جوانان و دانشمندان بزرگواری می دانیم كه با خون خود نهال پر خير و بركت انقلاب اسلامی را آبياری كردند.

هاشم زاده در این پیام از دانشجويان خواست؛ امروز كه نهال انقلاب اسلامی به درختی تنومند و استوار تبديل شده، با تأكيد بر تقويت ايمان دينی و بصيرت سياسی در تمامی عرصه های علمی، اجتماعی و فرهنگی حاضر شده و به عنوان نيروی محركه فكری جامعه باعث بالندگی كشور شوند.

۱۶ آذر به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی (آذر) شریعت‌رضوی 3 دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال 1332 و در پی اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار