اداره اوقاف و امور خیریه آمل نیات واقفان این شهرستان را با 26 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه اجرایی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت‌الاسلام رسول علیخانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: برای اجرای امینانه نیت واقفان 26 میلیارد و 200 میلیون ریال از هفته وقف پارسال تا دهه وقف امسال در این شهرستان هزینه شد که 27 میلیارد و 300 میلیون ریال از محل نذورات و هدایای زائران در مدت یک ‌سال اختصاص یافت.

وی موقوفات آمل را یک‌هزار و 261 موقوفه و تعداد کل رقبات 36 هزار و 619 رقبه اعلام کرد و افزود: کل اجاره‌نامه تنظیم شده در این مدت نیز 3 هزار و 345 مورد و میزان اسناد اجاره اولیه 715 سند اجاره و اسناد اجاره تمدید شده 2 هزار و 630 سند اجاره در یک سال گذشته بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه در زمینه پروژه‌های عمرانی، تجهیز و بازسازی موقوفات میزان 3 هزار و 636 متر مربع عملیات انجام شد، گفت: در بخش تعمیر، تکمیل و بازسازی بقاع متبرکه 17 هزار متر مربع فعالیت شد، همچنین هزینه‌های عمرانی در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه طی یک‌سال گذشته 15 میلیارد ریال بوده است.

حجت‌الاسلام رسول علیخانی با بیان اینکه9 وقف جدید امسال در آمل به ثبت رسیده که ارزش ریالی آنها بیش از 17 میلیارد ریال است، گفت: 494 موقوفه و 36 هزار رقبه در شهرستان آمل وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار