قم؛

برگزاری جلسه شورای معاونین قضایی دادگستری

جلسه شورای معاونین قضایی دادگستری استان با حضور اعضای این نهاد در دفتر رئیس کل دادگستری استان قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت‌الاسلام والمسلمین یزدی،معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در جلسه شورای معاونین قضایی دادگستری که امروز برگزار شد مباحثی را در خصوص اهمیت قبول مسئولیت برای کارگزاری در نظام اسلامی بیان کرد. 

وی افزوذ: اگر کسی قابلیت قبول مسئولیت را در خود بداند و با این وجود از قبول مسئولیت سرباز زند و یک فرد کار نابلد در آن موقعیت قرار گیرد و در کارها خلل و یا کاستی به وجود آید، این فردی که قبول مسئولیت نکرده است نیز مسئول خواهد بود و بازخواست خواهد شد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام خلیلی رئیس کل دادگستری استان گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوره خانواده مرکز داوری می­تواند گام بسیار مهمی در جلوگیری از فروپاشی خانواده­‌ها و کاهش ورودی پرونده در مراجع قضایی باشد و لازم است معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به طور ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار بدهد.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد مجتمع‌­های قضایی استان قم و مقایسه آن با سایر استانها در گزارش عملکرد واحدهای قضایی ارسالی از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه منعکس می­‌گردد و همینطور گزارش عملکرد دادگستری استان در استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک توسط مرکز مذکور پیگیری و اعلام می­شود.

 رئیس دادگستری قم تصریح کرد: لازم است مسئولین محترم مجتمع­‌های قضایی با جدیّت تمام به موضوعات مذکور توجه و مراتب را در دستور کار خود قرار دهند و معاونت آمار و فناوری اطلاعات هم گزارشات تحلیل عملکرد مجتمع‌های قضایی را تهیه و به مسئولین مجتمع ها ارائه کند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار