معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: معمولا قدرت برتر هر کشوری نیروی انسانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،جمال عالمی نیسی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان اظهار کرد: معمولا قدرت برتر هر کشوری نیروی انسانی است، ایران با داشتن حدود ۳۲ میلیون جوان زیر ۳۰ سال و پنج میلیون دانشجو سرمایه گرانبهایی را در خود جای داده است.

وی تأکید داشت: باید این مسئله که چرا کشور سهم لازم در تولید علم جهانی را ندارد را مورد آسیب شناسی قرار دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان تصریح کرد: اگر بر اساس معتقدات دین مبین اسلام که شالوده فکر، اندیشه و اعتقادات است نگاه کنیم متوجه می شویم که در روایات دینی و آیات قرآنی تأکید بسیاری به علم آموزی و پژوهش شده است.

عالمی نیسی با اشاره به اینکه کشور ایران پایه گذار علم و دانش بوده است، گفت: اولین تصفیه آب جهان در هزاران سال پیش در خوزستان بوده ولی چه کم داریم که امروز چنین وضعیتی در پایین بودن سهم تولید علم جهانی داریم.

وی در ارتباط با علل سهم پایین کشور در تولید علم جهانی بیان داشت: یکی از مشکلات ما فرهنگ راحت طلبی است و اصلا به خودمان زحمت ندادیم. در زمان نه چندان دور تصمیم گیری های غیرمنطقی بدون پژوهش و برنامه کشور ایران را در بحران اقتصادی و اجتماعی فرو برد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان تأکید کرد: پژوهش شالوده و اساس هر برنامه است و تصمیم گیری بدون پژوهش و تحقیق نتایج زیان آوری برای کشور خواهد داشت.

عالمی نیسی عنوان داشت: دولت آمادگی حمایت کامل در حوزه پژوهش را دارد و تنها نیازمند حرکت روبه جلوی جوانان هستیم. ایده های جوانان را با حمایت های مالی به عمل تبدیل می کنیم.

وی با انتقاد از اینکه یکی از سخنرانان این مراسم باید یک جوان پژوهشگر می بود، گفت: انتظار داریم پژوهش ها بر اساس نیاز جامعه انجام شود، آن وقت با تجاری سازی می توان نیازهای مختلف جامعه را رفع و در نهایت در اقتصاد کشور نیز نقشی پررنگ داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.