مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزن کشتار مرغ یک تا دو کیلوگرم کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حبیب اله امینی در گردهمایی مدیران امور طیور سراسر کشور در قزوین  ، میانگین وزن کشتار مرغ در کشور را دو  تا دو و نیم کیلوگرم بیان کرد که قراراست این میزان به یک تا یک و نیم کیلوگرم کاهش یابد.

کاهش وزن کشتار مرغ سیاست وزارت جهاد کشاورزی

امینی این میزان را وزن ایده ال و برابر با استاندار جهانی اعلام کرد.

مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: اجرای طرح کاهش وزن کشتار مرغ می تواند صادرات آن را افزایش دهد.

امینی اضافه کرد: کاهش وزن کشتار مرغ یکی از طرحهایی است که با همکاری سازمان دامپزشکی از اول آذر ماه امسال آغاز شده است.

وی افزود: اجرای طرح کاهش وزن کشتار مرغ می تواند موجب صادرات مرغ، کیفیت لاشه و کاهش ضایعات آن شود و ضریب تبدیل مرغداری ها را افزایش دهد.

امینی افزود: در حال حاضر سالانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ و ۹۳۰ تا ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود.

مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای امسال تا آذرماه  ۴۰ هزار تن تخم مرغ و ۴۴ هزار تن مرغ به کشورهای همجوار صادر شده است.

امینی افزود: این میزان گوشت مرغ و تخم مرغ در ۱۸ هزار واحد مرغ گوشتی و یک هزار و ۷۰۰ واحد مرغ تخمگذار تولید شده است.

 سید جوادی معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  هم در این مراسم گفت: با تولید 62 هزار تن گوشت مرغ که دو برابر نیاز استان است در رتبه سیزدهم کشورقرار داریم.

وی به سابقه بیش از چهل ساله مرغ داریها در قزوین اشاره کرد و افزود : پارسال بیش از 69 هزار تن تخم مرغ در استان تولید شده که 5 برابر نیاز این استان است.

سید جوادی با اشاره به اینکه قزوین در جایگاه ششم کشور در تولید تخم مرغ قرار دارد از صادرات بیش از 20 هزار تن تخم مرغ در سال گذشته خبر داد.

گردهمایی مدیران امور طیور سراسر کشور امروز و فردا در مجموعه باغستان جهاد کشاورزی در حال برگزاریست.

اجرای طرح کاهش وزن کشتار، مدیریت واحدهای مرغداری، برنامه ریزی تولید در واحدها مرغداری در سطح کشور، بررسی پیش نویس سیاستهای سال ۹۶، بررسی سیاستهای مرغداری در سال ۹۵، گاز سوز کردن واحدهای مرغداری، وضعیت اقتصاد مقاومتی در بخش پروژه مرغ و تخم مرغ، بیمه طیور و مدیریت بازار محصول از برنامه ها این گردهمایی دو روزه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار