مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار اعلام کرد : رسانه چهره دو گانه ای از تهدید و فرصت را در جامعه امروزی شامل می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی مهرعلیزاده در نشست علمی، تخصصی رسانه و آسیب های اجتماعی، ظرفیت ها، چالش ها و راهکارها گفت : اهمیت رسانه و تاثیرگذاری آن در حوزه اجتماعی بویژه آسیب های اجتماعی هم تاثیرگذار و هم موجب تغییرات زیادی در جامعه شده که بخشی از آن محسوس و بخشی نامحسوس است.

وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای رسانه است که هم منعکس کننده واقعیت و هم ایجاد کننده واقعیت در جامعه است، خاطرنشان کرد : از این ظرفیت باید برای تحقق برنامه های عملیاتی و فرهنگ سازی در جامعه برای مقابله با آسیب های اجتماعی بیشتر استفاده کرد.

مهرعلیزاده افزود : رسانه های جمعی اعم از مکتوب و غیر مکتوب، دیداری و شنیداری و شبکه های مجازی و اجتماعی هیچگاه جای نهادهای مدنی نظیر خانواده ها را نمی گیرند و تکمیل کننده آنها نیستند.

وی گفت: رسانه ها امروز بیش از گذشته تحول شتابانی در حوزه های مختلف روانشناسی، جامعه شناسی داشته اند که باید ضمن بهره گیری از ظرفیت ها، به این موضوع مهم توجه اساسی کرد.

در این نشست برگزاری کارگاه های آموزشی، نشست های هم اندیشی در رسانه ها و برنامه ریزی برای برگزاری همایش استانی، ملی یا منطقه ای رسانه و آسیب های اجتماعی از سوی
شرکت کنندگان پیشنهاد شد.











انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، رسانه ، چهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.