مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ازامضای یاداشت تفاهم همکاری در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی بین شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت آلمانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: در راستای گسترش استفاده از فن‌آوری انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و جذب سرمایه‌گذاران خارجی، یاداشت تفاهم همکاری در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی بین شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت آلمانی مدیو انرژی امضا شد.

وی افزود: این یادداشت تفاهم همکاری شامل احداث و بهره‌برداری از نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی فتوولتاییک در شوشتر با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به ارزش 24 میلیون یورو و همچنین احداث و بهره‌برداری از نیروگاه بادی به ظرفیت 50 مگاوات در ماهشهر به ارزش 80 میلیون یورو است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: سرمایه‌گذار آلمانی در اجرای این پروژه‌ها متعهد شده تا دانش، فن‌آوری، تجربه، نیروی متخصص، سرمایه و تمام توانمندی فنی و اقتصادی را به همراه تجهیزات کافی در جهت ساخت این نیروگاه‌ها فراهم کند و بکار گیرد.

دشت بزرگ گفت : شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تلاش کرده است تا کلیه بسترهای لازم را جهت جلب و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در صنعت برق منطقه بویژه در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم کند که خوشبختانه با حمایت و پیگیری وزارت نیرو و شرکت توانیر موفق شدیم در این زمینه کارهای ارزشمندی را انجام داده و زمینه اشتغالزایی و توسعه اقتصادی بیشتر را در این استان فراهم کنیم.

در ادامه آندریاس لانگبرگ، سرمایه‌گذار آلمانی نیز با ابراز خرسندی از امضای این یادداشت تفاهم همکاری گفت: با توجه به توانمندی و پیشرفت کشور ایران و علاقه‌مندی به همکاری در زمینه ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این منطقه، مشتاق هستیم هر چه سریعتر کار را در این خصوص شروع کنیم.

انتهاي پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.