امضای تفام نامه همکاری با دانشگاه های ایتالیا و فرانسه/ دانشگاه علم و صنعت استادان عراقی را آموزش می دهد

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: امضای تفام نامه همکاری با دانشگاه های ایتالیا و فرانسه با هدف بین المللی شدن انجام گرفته است و این دانشگاه آموزش استادان عراقی را برعهده گرفته است.

امضای تفام نامه همکاری با دانشگاه های ایتالیا و فرانسه/ دانشگاه علم و صنعت استادان عراقی را آموزش می دهدبرخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برنامه های پژوهشی در این دانشگاه اظهار داشت: برنامه های پژوهشی باید استنمرار داشته باشد تا اثرش را بگذارد و به همین خاطر این دانشگاه توجه ویژه ای به تکمیل طرح های پژوهشی مختلف دارد تا دانش فارغ التحصیلان به ثروت و فناوری تبدیل شود.

وی یاد آور شد: این دانشگاه از شرکت های دانش بنیان حمایت ویژه ای در زمینه های مختلف می کند ودر این راستاد با بخش خصوصی تفاهم نامه ای به اممضا رسانده است تا محصولات فناور به تجاری سازی تبدیل شود و بازار هدفی برای تولیدات شرکت های دانش بنیان ایجاد شود.

برخورداری عنوان کرد: همه دانشگاه های دنیا در حال کارکردن هستند تا خود را به صورت یک واحد بین المللی در دنیا نشان دهند و در این راستا دانشگاه علم و صنعت تلاش های خوبی را در این زمینه انجام داده است و نعامل خوبی با سایر مراکز علمی دنیا داریم.

وی ادامه داد: مجموعه وزارت علوم و دانشگاه علم و صنعت توجه ویژه ای به امر بین المللی شدن دارد و ما در همین زمینه تفاهم نامه همکاری با هیات های علمی با کشورهای ایتالیا و فرانسه  داریم و قرار است تبادل استاد و دانشجو بین دو دانشگاه صورت بگیرد.

برخورداری ابراز داشت: به زودی هیاتی از کشور آلمان برای امضای قرارداد همکاری در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی به این دانشگاه بیایند و در حال حاضر دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه های مختلف فرانسه بورسیه شده اند.

رییس دانشگاه علم و صنعت  تاکید کرد: دانشگاه علم و صنعت با کشور عراق تفاهم نامه ای به امضا رسانده و قرار است دانشجویان عراقی در این دانشگاه تحصیل کنند و ما برای استادان یک دوره آموزشی تکمیلی برپا کنیم. 

وی گفت: بودجه پژوهشی این دانشگاه از افزایش نسبی برخوردار است و این مرکز علمی اجازه نمی دهد به بخش پژوهش خدشه ای وارد شود زیرا معتقد است دانشگاه علم و صنعت بدون تحقیق به رشد واقعی خود نمی رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار