مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در استان اصفهان نیز بیش از یک میلیون و 800 خانواده از گاز استفاده می‌کنند و نزدیک به 50 درصد گاز وارداتی به اصفهان در صنعت استفاده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مصطفی علوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: خطوط سراسری گاز در کشور در حال فعالیت است، در استان اصفهان نیز بیش از یک میلیون و 800 خانواده از گاز استفاده می‌کنند و نزدیک به 50 درصد گاز وارداتی به اصفهان در صنعت استفاده می‌شود.

وی افزود: 103 شهر و هزار و 137 روستای استان از گاز بهره‌مند هستند و گاز طبیعی به لحاظ مصرف نزدیک به 30 یا 40 درصد آلودگی کمتری دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه فقط 4 یا 5 شهر در استان گاز ندارند، تصریح کرد: به جهت انتشار گازهای سمی 88 حادثه در سال جاری اتفاق افتاده و 16 الی 17 حادثه مرگبار را موجب شده است.

وی تأکید کرد: وقتی می‌خواهیم ماشین گرم شود گاز سمی تولید می‌کند، که باید آرام با آن حرکت را آغاز کنیم تا این اتفاق رخ ندهد.

علوی ادامه داد: به قدری این گازهای سمی خطرناک هستند که قدرت حرکت از افراد در لحظه استشمام گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی از بخاری استفاده می‌کنیم از اکسیژن استفاده می‌کند؛ یک بخاری به اندازه 10 برابر انسان و یک پکیج دیواری 50 برابر یک انسان اکسیژن مصرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خاطرنشان کرد: در گذشته هر سال 800 تا 900 نفر بر اثر غفلت در خصوص انتشار گازهای سمی فوت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: دودکش وسایل گرمایشی را در آب نگذارید چرا که جلوی خارج شدن گاز را می‌گیرد و این کار بسیار خطرناک است و به صورت طبیعی دود باید از دودکش خارج شوند.

علوی اظهار کرد: امیدواریم گاز طبیعی را با رعایت نکات استفاده کنیم تا مشکلی برای مشترکی به وجود نیاید.

وی در ادامه ابراز کرد: در استان اصفهان از ابتدای سال، 88 حادثه بر اثر استنشاق گازهای خطرناک و کمبود اکسیژن اتفاق افتاده است که 13 حادثه از این تعداد منجر به مرگ افراد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در پایان گفت: در خانه‌ها حتماً باید منافذی برای خروج گازها وجود داشته باشد و اگر این منافذ وجود نداشته باشند اکسیژن به تدریج کم و در پایان منجر به مرگ خواهد شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار