روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی نوشت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیروز آمریکا می گوید در پی ایجاد منطقه امن در سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی به تصمیم دونالد ترامپ برای ایجاد منطقه امن در سوریه پرداخت.

 در این گزارش آمده است: دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا روز جمعه گفت دولتش در تلاش برای کمک به غیر نظامیانی که در درگیری های خونین سوریه گرفتار شده اند، «مناطق امن» در این کشور ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته بود اجرایی کردن چنین ایده ای بسیار دشوار خواهد بود. 

پس از آن که تلاش ها برای تخلیه غیر نظامیان از شهر حلب در روز جمعه پس از هفته ها بمباران این شهر به دست ارتش سوریه به حال تعلیق در آمد، ترامپ و اوباما به صورت جداگانه در این باره صحبت کردند.

این روزنامه در ادامه نوشت:  ترامپ که در روز بیستم ماه ژانویه (اول بهمن 95) قدرت را از اوباما تحویل می گیرد، گفت:‌ «ما در تلاش برای کمک به مردم هستیم. ما می خواهیم مناطق امن ایجاد کنیم.» او در جمع حامیانش در تجمعی در فلوریدا گفت:‌ «ما قصد داریم کشورهای منطقه خلیج فارس را متقاعد به پرداخت هزینه ایجاد این مناطق امن کنیم.»

این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پیشتر در گفتگو با خبرنگاران گفت که این ایده «چالش های مداومی» در پی دارد؛ زیرا ایجاد مناطق امن مستلزم آن است که به دست نیروهای زمینی محافظت شود، موضوعی که بعید به نظر می رسد دولت سوریه و حامیانش در مسکو و تهران با آن موافقت کنند.

اوباما گفت امیدوار است سوریه و روسیه به فشارهای بین المللی بر سر این تراژدی پاسخ دهند و با ترکیه همکاری کنند تا اجازه دهند غیر نظامیان باقی مانده در حلب بتوانند در امنیت این شهر را ترک کنند.

اوباما طی بیشتر دوران حضور خود در کاخ سفید با مشکل سوریه مواجه بود؛ اما قاطعانه در مقابل درخواست ها برای تعامل نظامی در این جنگ مقاومت کرد و به جای آن بر تلاش برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک متمرکز شد.

اوباما روز جمعه گفت:‌ «نمی توانم ادعا کنم که ما موفق بوده ایم. من هر شب با شمار زیادی از موضوعات و مشکلات در سراسر جهان می خوابم.» اوباما که با وعده بازگرداندن نظامیان آمریکایی از خاورمیانه به خانه رئیس جمهور شد گفت: مداخله آمریکا سبب تشدید مشکلات خواهد شد، مگر آن که همه ما در این روند حضور داشته باشیم و بخواهیم بر مشکل سوریه کنترل پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۵
کور خوانده است مردم سوریه بیدار شده اند و هرگز نخواهند گذاشت کسانی که دستشان آغشته شده به خون جوانانشان به سوریه وارد شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۵
اگه میخاهید به خاورمیانه برگردید چرا نقش بازی میکنید
آخرین اخبار