تحول بورس با رونمایی از ابزار اختیار معامله

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد امور دارایی گفت: بعد از گذشت 50سال از فعالیت بازار بورس در کشور از ابزاری استفاده خواهیم کرد تا هم معاملات خرید و فروش سود آور باشد.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر اقتصاد امور دارایی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر در آیین رونمایی از معاملات اختیار معامله (option) اظهار داشت: امروز پس از 50 سال از فعالیت بازار بورس در کشور شاهد رونمایی از ابزار اختیار معامله هستیم که این ابزار می تواند به پوشش ریسک های ناخواسته امکان تحلیل دقیقتر بازار و توسعه آن را فراهم کند.

وی تصریح کرد: اهم فعالیت ها و دستورالعملهای معاملات اختیار معامله در دوران ریاست قبلی انجام شده بود و حال شاهد رونمایی از این ابزار در بازار سرمایه کشور هستیم که یکی از مهمترین مزیتهای آن ایجاد یک فرصت سرمایه گذاری در اختیار خرید و استفاده از فرصت های رو به بالا و اختیار فروش برای فرصت های تعدیلی را فراهم می کند که نتیجه این امر دسترسی به یک سود دو طرفه خواهد بود.

محمدی افزود: امیدواریم که بورس اختیار معامله همانند بورس انرژی و معاملات آتی سکه فعال شود تا به نتایج اقتصادی مورد نظر این طرح دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادر با اشاره به جزئیات این ابزار معامله ای اظهار داشت: ابزار اوراق اختیار معامله یکی از ابزارهای مالی مشتقه بوده که در انواع آمریکایی، اروپایی، برمودا و غیره عرضه می شود و در حال حاضر ما از نوع اروپایی هم استفاده می کنیم؛ البته در آینده ای نزدیک از سایر انواع ابزارآلات اختیار معامله هم برای خرید و هم برای فروش استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: استفاده از این ابزار می تواند بازار را به تعادل برساند به نحوی که سرمایه گذاران و شرکت های سرمایه گذاری صندوقها و کارگزاریها به بالاترین میزان سود دست پیدا خواهند کرد.

معاون وزیر یادآور شد: کلیه این فرآیندها زیر نظر اعضای کمیته فقهی این سازمان صورت گرفته تا فرآیند معامله کاملا منطبق بر شرع باشد.

محمدی در پایان یادآور شد: در قانون رفع موانع تولید کارگزار در پرداخت نیم درصد مالیات مقطوع معاف هستند؛ بنابراین باید از یک فرصت استفاده کرده تا بازار گردانی را به شیوه مطلوب تری انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار