لیگ برتر تنیس روی میز کشور همچنان وضعیت مبهمی دارد و نحوه برگزاری آن مشخص نیست.

وضعیت مبهم لیگ برتر تنیس روی میز ! / تغیری که رخ ندادبه گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان زمان نسبتا زیادی از آخرین بازی لیگ برتر تنیس روی میز می گذرد و همچنان وضعیت این لیگ به صورت کامل برای دور جدید مشخص نشده است.

لیگ برتر در بخش بانوان و آقایان هر سال در ماه های ابتدایی فصل زمستان شروع می شد و همواره 6 تا 8 تیم در لیگ فعالیت می کردند، در بخش بانوان بازی ها به صورت متمرکز و در بخش آقایان بازی ها به صورت رفت و برگشت برگزار می شد اما در این میان مشکلاتی وجود داشت که از جمله آن مشکلات،نحوه برگزاری این رقابت ها و اعتراض بازیکنان به دستمزد ها بود. مسئله ای که انتظار می رفت با روی کار آمدن فدراسیون جدید در سال 1394 بر طرف شود.

مسئولان فدراسیون جدید پیش از روی کار آمدن و حتی پس از در اختیار گرفتن برخی پست ها به شیوه برگزاری مسابقات لیگ برتر و مشکلات آن اعتراض داشتند و می گفتند که تلاش دارند تا آن را برطرف کرده و بیست و پنجمین دوره لیگ برتر که در سال 96 - 95 برگزار می شود را متفاوت تر از همیشه برگزار کنند . اتفاقی که همچنان رخ نداده است.

اگر چه فدراسیون نمی تواند نقش تعیین کننده و عمده ای در شکل گیری لیگی قوی تر بنا بر ادعای مسئولان آن داشته باشد اما به هر حال نقش فدراسیون هم در مورد برگزاری مسابقات لیگ کم نیست. مسئولان فدراسیون در این مدت تغییرات عمده ای در مسابقات انفرادی ، تور ها، انتخابی تیم ملی و رویداد های مختلف ایجاد کرده اند اما همچنان قوانین و شرایط لیگ را بدون تغییر گذاشته اند.

البته نباید فراموش کرد که تغییراتی هم در مسابقات لیگ صورت گرفته است اگر چه فدراسیون نتوانسته تعداد بیشتری را به تیم داری ترغیب کند اماشرایط پخش زنده مسابقات را فراهم کرده است. مسئله ای که می تواند در طولانی مدت و با برنامه ریزی مناسب شرایط لیگ را بهتر کند. با این حال همچنان ضعف هایی وجود دارد ، ضعف هایی که ظاهرا مورد بی توجهی واقع شده است.

متاسفانه آن گونه که از صحبت ها و شواهد پیداست قرار نیست که فعلا تغییری در این روند صورت بگیرد. سال گذشته و در بخش بانوان اعتراض هایی وجود داشت. اعنراض هایی که باعث شد حتی این تصور به وجود بیاید که برای مسئولان مسابقات بانوان واقایان متفاوت است! نباید فراموش کرد که در یک سال و نیم گذشته، حداقل در همین رشته تنیس روی میز، بانوان نسبت به آقایان افتخار آفرینی بیشتری انجام داده اند. با این حال در همین مسابقات لیگ تفاوت عمده ای در میان بود. بسیاری از ورزشکاران خانم به نحوه برگزاری مسابقات و دستمزد ها معترض بودند و آن ها را کافی نمی دانستند با این حال مسئولان مربوطه در مصاحبه های خود قول دادند که شرایط را برای دوره های بعدی بهتر کنند. مسئله ای که همچنان در هاله ای از ابهام قراردارد.

بخش آقایان هم خیلی متفاوت نبود تعداد کم تیم های حاضر، یکسان نبودن قدرت تیم ها و نبود سود مناسب برای تیم داری در لیگ باعث شده بود تا اعتراض بسیاری بلند شود، اعتراضی که در نهایت باعث کناره گیری برخی از لیگ برتر شد. 

با وجود تمام این مسائل مسئولان قول دادند تا شرایط برای بیست و پنجمین دوره رقابت های لیگ برتر تنیس روی میز چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان متفاوت باشد، اتفاقی که رخ نداد.

سال گذشته تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر مردان 6 تیم بود اما امسال خبر از 5 تیمی شدن لیگ به گوش می رسد. در بخش بانوان هم شرایط تغییری نکرده و در بهترین حالت همان شرایط گذشته تکرار می شود.

همچنین مسائل دیگری هم وجود داردکه ذکر آن ها خالی از لطف نیست. با وجود آن که پس از مسابقات المپیک هیچ مسابقه ی مهم دیگری برای تیم های ملی در پیش نبود باز هم برنامه لیگ معلوم نبود و حتی تا چندی پیش مشخص نبود که آیا در این دوره لیگ برتر برگزار می شود یا خیر؟ بالاخره پس از کش و قوس های فرواران 14 دی زمان آغاز لیگ در نظر گرفته شد اما باز هم نه تعداد تیم ها، نه برنامه برگزاری و نه زمان پایان آن مشخص شده است.

همچنین با در پیش بودن 3 مسابقه مهم در ابتدای سال 1396 ، برگزاری مسابقات هم برای تیم ملی مشکل آفرین است و هم برای تیم های لیگ برتری ، تیم ملی احتیاج به اردوی آماده سازی و مسابقات انتخابی دارد و مسابقات لیگ هم قاعدتا نباید خیلی طولانی شود زیرا هم هزینه زیادی را به باشگاه ها تحمیل می کند و هم باعث فرسایش رقابت ها می شود.

در مجموع می توان نتیجه گرفت که در اکثر موارد نه تنها شرایط لیگ بهبود نیافته بلکه افت هم داشته است . در همین خصوص داریوش ضرغام پور رئیس سازمان لیگ تنیس روی میز کشورمان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هنوز مشخص نیست که زمان پایان لیگ برتر چه تاریخی است اما تلاش بر آن است تا بازی ها پیش از عید نوروز به پایان برسد . در غیر این صورت ادامه رقابت های لیگ به پس از مسابقات آسیایی و جهانی موکول می شود.

وی در مورد تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر بانوان و آقایان هم گفت . هنوز تعداد تیم ها مشخص نیست ولی در هر دو گروه مانند گذشته با همان  5- 6 تیم مسابقات برگزار می شود یعنی در بخش بانوان به صورت متمرکز و در بخش آقایان به صورت رفت و برگشت.

ضرغام پور در پایان و در مورد حامیان مالی هم گفته است: فدراسیون مانند گذشته به همراه تیم ها حمایت مالی را از سازمان لیگ برای برگزاری رقابت ها انجام می دهند و به همین دلیل خود سازمان لیگ حامی مالی را جذب نمی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار