مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از شناسایی دو کانون روستایی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی دو کانون روستایی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کرمانشاه، گفت: هم اکنون این بیماری در استان تحت کنترل است.

دکتر نادر پرور گفت: اواسط آذرماه سال جاری بر اساس برنامه مراقبت و پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان و همچنین گزارش‌های رسیده به دامپزشکی استان، دو کانون روستایی بیماری در شهرستان کرمانشاه شناسایی شد.

وی ادامه داد: بعد از آزمایش و بررسی لازم، نمونه های آزمایش مثبت شد و سپس نمونه‌ها به سازمان دامپزشکی نیز ارسال شد که در نهایت به تایید رسید.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه یادآوری کرد: بلافاصله با همکاری دستگاه‌های مرتبط مانند دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، اداره کل محیط زیست و سایر دستگاه‌ها، طیور بومی دو کانون بیماری به صورت بهداشتی معدوم شد.

به گفته این مسئول، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اکنون در استان تحت کنترل است و مردم هیچ نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

پرور با بیان اینکه بیماری فقط در طیور بومی مشاهده شده و از طریق پرندگان مهاجر وارد استان شده است، تصریح کرد: هیچ نوع درگیری در طیور صنعتی، مادر و تخم‌گذار استان نداشتیم.

وی تنها نگرانی کنونی را عرضه و کشتار غیرمجاز مرغ زنده در برخی از نقاط استان دانست و از مردم خواست طیور را فقط از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم اطمینان داد، مرغی که از کانال شش کشتارگاه استان خارج می‌شود، کاملا سالم است و مشکلی ندارد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.