همه سعی می‌کنند یکی از خوراکی‌هایی که تزیین زیبا و جالبی را به خود اختصاص داده برای شب یلدا طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب یلدا و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است که از زمان‌های گذشته تا به امروز در میان ایرانیان مرسوم بوده است و بنیان زندگی آنان را تشکیل داده است. خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولاً شامی فاخر، تزئین انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه و کدو پس از صرف تناولات، قصه‌گویی بزرگان خانواده برای دیگر اعضای فامیل و همچنین گرفتن فال حافظ در این شب طولانی و قشنگ که یکی از لذت بخش‌ترین کارها در شب یلدا انجام می‌دهند.

یکی از سنت‌های دلنشین و قشنگ ما ایرانیان که از گذشته با ما همراه بوده است همنشینی شب یلدا است که این شب نشینی با اعضای خانواده نیازمند تزیینات مفصل و ساده میوه‌ها و خوراکی‌ها است. همیشه تزیین خوراکی‌ها به عهده خانم‌های با سلیقه ایرانی است.

سرسخت ترین خوردنی شب یلدا

تزیین کدو شب یلدا در منزل:

تزیین کدو در منزل کار بسیار ساده‌ و با زیبایی فوق العاده است. در این بخش از گزارش می‌خواهیم به نمونه‌ای از تزیین کدو در منزل اشاره کنیم تا شب یلدا به مشکل نخورید و زیباترین تزئینات را داشته باشید.
 
اولین روش برای این تزیینات حکاکی روی کدو است که به شکل‌های مختلف انجام می‌شود و هر کدام از این طرح‌ها زیبایی خودشان را دارند. برای شروع کار قسمت بالای کدو را به شکل زیر ببرید و بعد داخل آن را خالی کنید.

سرسخت ترین خوردنی شب یلدا

موقع حکاکی روی کدو می‌شود علاوه بر نازک کردن دیواره کدو یک قسمت‌هایی از طرح روی کدو را هم برش زد و از کدو جدا کرد، طوری که داخل آن کاملا دیده شود. با این روش می‌شود یک تزیین کدو شب یلدا خیلی زیبا داشت.
 
در مرحله بعد طرحی را که قرار است بر روی کدو پیاده کنیم را انتخاب می‌کنیم تا کدو شب یلدا را به همان شکلی که مورد پسند است در بیاوریم.
 
بعد از این مرحله شروع به طراحی شکل مورد نظر بر روی کدو می‌کنیم و با چاقو طرح را از بالای کدو تا به پایین میکشیم.

سرسخت ترین خوردنی شب یلدا 

بعد از کشیدن طرح موردنظر برش‌های لازم را انجام می‌دهیم تا داخل طرحی که بریده‌ایم خالی شود. در این مرحله از قسمت بالای کدو که قبلا برش زدید یک لامپ و یا شمع داخل کدو قرار بدید تا زیبایی اون چند برابر شود.                                     .
 
کار ما به اتمام رسید و الان یک نمونه زیبایی از یک کدو برای شب یلدا داریم تا زیبایی سفره شب یلدای ما را چند برابر کند.


سرسخت ترین خوردنی شب یلدا   
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار