ساری،

پیشتازی مازندران در ریشه کنی بی سوادی

مازندران بیشترین نرخ باسوادی را در کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برگزاری جشن پایان بی‌سوادی در استان، گفت: بر اساس آمار و بررسی‌های انجام شده مازندران بیشترین نرخ باسوادی را در کشور دارد.

وی افزود: اکنون نیز گروه هدف ما گروه سنی10 تا 49 سال بوده که می‌توانند در زمینه اقتصادی سرنوشت ساز باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه کسی نباید از آموزش جا بماند، تولید نشدن بی سواد و تحمیل نکردن بی سواد جدیدی به جامعه را دو سیاست جدی آموزش و پرورش اعلام کرد.

قاسمی به وجود 800 مدرسه در سه دوره آموزشی کمتر از حد نصاب دانش آموز در استان اشاره کرد و گفت: 9 مدرسه در استان یک دانش آموز، 68مدرسه کمتر از چهار دانش آموز و 123 مدرسه استان کمتر از 10 دانش آموز دارند که دولت و آموزش و پرورش توجه فراوانی به بحث آموزش در مناطق کوهستانی استان دارد.

وی از اعزام پزشکانی برای حمایت و ویزیت دانش آموزان بی بضاعت و یا کم بضاعت مناطق دور دست، امسال در تمام مناطق محروم مازندران خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: از گروه سنی هدف 10 تا 49 سال 17هزار نفر بی‌سواد در استان هستند که در حال آموزش و فراگیری بوده و به هر فردی که اقدام به سوادآموزی کند 134هزار تومان پاداش پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار