رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در کنفرانس بین المللی مبارزه با افراطی گری 20 مهمان خارجی حضور دارند که برخی از این افراد سخنرانی می کنند. ‌

حضور 20 مهمان خارجی در کنفرانس خشونت و افراطی گری/ 14 مقاله ارسال شده به این دبیرخانه مورد تایید قرار گرفته استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبلغی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی صبح امروز در نشست خبری کنفرانس بین المللی علوم انسانی و دینی و مبارزه با افراط گرایی در این دانشگاه با اشاره به لزوم نگاه دانشی به پدیده خشونت اظهار داشت: برای مبارزه با خشونت باید یک نگاه دانشی داشت تا افراطی گری از بین برود.

وی بیان کرد: در کنفرانس بین المللی مبارزه با افراطی گری 20 مهمان خارجی حضور دارند که برخی از این افراد سخنرانی می کنند.  ‌

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: خاستگاه خشونت باید مطالعات دانشی باشد و برای مبارزه با مسئله افراطی گری باید از یک بسیج علمی استفاده کرد تا راهکاری مناسبی برای مقابله با خشونت ایجاد شود و این مسئله جز با بررسی علوم مخحتل فدر مقوله خشونت منجر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه خیلی از مشکلات روحی افراد منجر به خشونت در جامعه می‌شود، تصریح کرد: نباید به مسئله روان شناختی به صورت طایفه گری پرداخت شود و برای درمان افراطی ‌گری باید علم فقه دست به کار شود تا به ظرفیت‌های عظیم و کلان خود راه را برای بسیاری از سوء‌برداشت‌های غلط ازمفاهیم ببندد و این خود مانع بزرگی برای پدیده شوم خشونت می‌شود.

مبلغی تأکید کرد: کشورهایی که از خشونت متضرر می‌شوند باید با یکدیگر یک همکاری علمی و حقوقی داشته باشند و به تبیین مسائل اجتماعی و منطقی دست بزنند.

وی بیان کرد: با انجام راهبردهای کلان می‌توان خشونت را از بین برد و بر اساس دانش حقوقی و مبتنی بر اسلام جلوی بسیاری از افراطی‌گری گرفته می‌شود.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: تمام تلاش‌هایی که در زمینه مبارزه با خشونت و افراطی‌گری انجام می‌شود اگر با نگاه دانشی نباشد سبب استحکام هر چه بیشتر این موضوع می‌شود و این کنفرانس به منظور خلأهای علمی و فقهی صاحبان ایده را از سراسر کشور و دنیا دعوت کرده است و از زاویه دانشی متبوع خود به این مسئله بپردازند.

وی متذکر شد: در این کنفرانس مقالات حاوی دانش محور مثل مقوله خشونت و واکاوی آن ارائه می‌شود که در آن به مسائل اجتماعی پرداخته شده است.

مبلغی با بیان اینکه برخی از مقالات به مطالعات روانشناختی پرداخته شده است، افزود: برخی مقالات در جایگاه فقه شکل گرفته و به بیان فهم اشتباهات رفتاری می‌پردازد و برخی دیگر از مقالات به شیوه‌های تاریخی نگری که منتهی به خشونت است دست زده و در برخی دیگر از مقالات ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس به بررسی وضعیت روابط بین‌الملل پرداخته است.

وی ادامه داد: در این کنفرانس فراخوانی برای همه علوم از زاویه‌های مختلف علمی پرداخته شده است زیرا که برای مبارزه با خشونت عامل ذهنیت‌هایی که در علوم اسلامی لانه کرده  در این کنفرانس بررسی می‌شود.

دبیر این کنفرانس و معاون فرهنگی دانشگاه گفت: این کنفرانس با همکاری دانشگاه های داخلی و بین المللی برگزار می شود و مبارزه با خشونت از اهداف اصلی این کنفرانس است.

وی بیان کرد: ایده شکل گیری این همایش از یک سال پیش آغاز شده و هدفش پیدا کردن عوامل خشونت و افراطی گری در جامعه است.

ضیایی با بیان اینکه اعضای هیات علمی برای استخراج محورهای همایش تعیین شده است، افزود: افراد متخصص و صاحب ایده مقالات خودرا به این کنفرانس ارسال کرده اند و قرار است 7 نشست تخصصی در دانشگاه های مختلف انجام شود.

وی افزود: هر یک از دانشگاه پیام نور و بغداد یک نشست، پژوهشگاه فرهنگ و هنر 2 نشست، مذاهب اسلامی یک نشست، مرکز یین المللی گفت و گوی ادیان یک نشست و مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خلرجه یک نشست را برگزار می کنند.  ‌

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار