رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان کرد: بودجه دانشگاه مذاهب برای تعامل با بسیاری از مراکز علمی دنیا برای کاهش چالش های مختلف اجتماعی و فرهنگی کم است.

احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برنامه های این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه بر اساس شیوه‌نامه تنظیم شده اش سوژه های مشترک و بکر را در علوم اسلامی بین شیعه و سنی را مورد بررسی و پژوهش انجام می دهد.

وی بیان کرد: بیشتر مسائل فرهنگی و اجتماعی به خصوص خشونت و افراطی‌گری از جمله موضوعات مهم تحقیق در این دانشگاه است که به صورت موادی خام باقی مانده است و افرادی از این خلأ سوء برداشت نامناسبی می کنند.

مبلغی ادامه داد: دانشگاه مذاهب اسلامی به دنبال ایجاد راه حلی مناسب برای موضوعات نو و چالش های اجتماعی و سیاسی است تا با این وسیله بتواند وحدت را بین شیعه و سنی افزایش دهد.

وی یادآور شد: پژوهش های صورت گرفته در این دانشگاه بیشتر حول محورهای مختلف اجتماعی و فرهنگی انجام می‌شود تا خلأ مسائل مختلف با راهکارهای علمی پر شده و جلوی سو استفاده کنندگان گرفته شود.

مبلغی عنوان کرد: بودجه این دانشگاه به اندازه یک واحد کوچک است و به هیچ عنوان کفاف انجام کارهای بزرگی چون تعامل با سایر دانشگاه های دنیا در جهت پر کردن خلأهای علمی و چالشی را ندارد و من امیدوارم این بودجه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بودجه پژوهشی این دانشگاه بسیار اندک است و تمام سعی ما این است که این بودجه متناسب با کارهای پژوهشی افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار