رحیمی گفت: تلاش داریم با آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها شرایط حضور دختران در خدمات تعلیمی را پررنگ‌تر کنیم.

معین سوادآموزی افغانستان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران
سردار محمدرحیمی معین سوادآموزی افغانستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عدم رعایت قانون را از معضلات اصلی جامعه افغانستان دانست و اظهارداشت: دستور اخیر رئیس‌جمهور افغانستان مبنی بر آموزش قانون اساسی در مدارس ایده بسیار خوبی است و کودکان را از دوران مکتب به زبان ساده با مواد مندرج در قانون اساسی آشنا کند.

معین سوادآموزی افغانستان با اشاره به اینکه یادگیری قانون اساسی در مدارس موجب می‌شود تا دانش‌آموزان یک فرهنگ آموخته در ذهن خود داشته باشند، گفت: آگاهی از قوانین مسئولیت اجتماعی شهروندان را افزایش می‌دهد و به رعایت آن در جامعه افغانستان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم مواد درسی مربوط به قانون اساسی بزودی در نظام معارف افغانستان گنجانده شود، یادآور شد: این کار زمینه ترویج قانونمداری در کشور را افزایش می‌دهد.

رحیمی با اشاره به وضعیت آموزش اطفال دختر در جامعه افغانستان نیز گفت: نظام معارف افغانستان در طول سه‌دهه گذشته به‌گونه‌ای بود که ارائه خدمات آموزشی به زنان و دختران وجود نداشت، اما از سال 1381 با شروع دوران جدید پیشرفت‌هایی در بخش آموزش دختران بوجود آمد.

معین سوادآموزی افغانستان پیش‌زمینه‌های تاریخی و سنتی افغانستان را از دلایل حضور کمرنگ زنان در عرصه معارف دانست و خاطرنشان کرد: اکنون یک‌ سوم مجموعه متعلمین را زنان تشکیل می‌دهند و سعی می‌کنیم با آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها شرایطی را فراهم کنیم تا دختران در خدمات تعلیمی حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط تعلیم برابر برای دختران و پسران به یک میزان فراهم شود، بخش بزرگی از مشکلاتی که هم اکنون در جامعه افغانستان وجود دارد با تساوی آموزشی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار