همایش چالش ها و راهکارهای ازدواج مطلوب ویژه دانشجویان افغانستانی روز گذشته در سالن شهید دهشور دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد

برگزاری همایش چالش‌ها و راهکارهای ازدواج مطلوب ویژه دانشجویان افغانستانیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، همایش چالش ها و راهکارهای ازدواج مطلوب ویژه دانشجویان افغانستانی  روز گذشته در سالن شهید دهشور دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

در این همایش که با تلاش کارگروه « طریق عشق » کانون علمی ـ فرهنگی نخبگان افغانستان دایر گردیده بود، تعداد زیادی از دانشجویان افغانستان از دانشگاههای تهران و شهرهای اطراف تهران حضورداشتند.

در ابتدا سید موسی حسینی دبیر کانون نخبگان افغانستان ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین ، حضور تعداد زیاد دانشجویان و دانش آموختگان مهاجر افغانستانی در ایران را یک توانمندی بالقوه دانست که به دلایل مختلف، تا کنون آنچانکه شایسته آن است بالفعل نگردیده است و باید با توجه به نیازمندی جامعه افغانستان هر چه زودتر راههای بهره گیری از این توانمندی ها سنجیده شود و یکی از این راهها برقراری ارتباطات بیشتر بین محیط تحصیل و زندگی در ایران و محیط کار و فعالیت در افغانستان است.

وی ضمن اشاره به آمار وجود بیشتر از 15 هزار دانشجوی مهاجر افغانستانی در ایران گفت که این مجموعه تقریبا بیشتر از دو سوم تمام دانشجویان بخش بین الملل در ایران را شامل می شود و با توجه به آمار وجود حدود 400 هزار دانش آموز مهاجر به عنوان عقبه جامعه دانشجویی ، توجه ویژه به این مجموعه را مهم و ضروری ارزیابی نمود. 

وی در ادامه بطورخلاصه در مورد فعالیت های کانون نخبگان افغانستان و کارگروههای فعال این کانون مانند کارگروه مدارس، کارگروه صدای دانشجویان مهاجر، کارگروه طریق عشق و دیگر کارگروههای فعال توضیحاتی را ارائه داده و پیگیری تاسیس صندوق حمایت از نخبگان مهاجر افغانستانی در ایران را جزو برنامه های کاری کارگروه صدای دانشجویان مهاجراعلام نمود.

سپس دکتر سید محمود انوشه بخش اصلی همایش را شروع نموده و توضیحات کاملی در مورد تفاوتها در ازدواج به شیوه های سنتی و ازدواج در شرایط جامعه های صنعتی و مدرن را ارائه داد.

وی چالش های مختلفی که جوانان برای ازدواج درجامعه های امروزی به ویژه در کشورهای خاورمیانه با آن روبرو هستند برشمرده و  ضمن ارائه آمار طلاق در ایران ، راهکارها  و معیارهای لازم برای انتخاب مسیر درست در انتخاب همسر را بیان کرد. 

ایشان با بیان ویژگیهای مهم و بنیادی برای انتخاب همسر جهت تشکیل زندگی مشترک پایدار ، تاثیرات ورود بی برنامه و بدون مهار درفضاهای مجازی در انتخاب شریک زندگی را توضیح داده و به لزوم کنترل و محدودیت های قانونمند در ورود به آن تاکید کرد.

این همایش که بیشتر از سه ساعت به طول انجامید، مورد توجه فراوان شرکت کنندگان قرار گرفت و در ارزیابی انجام شده مطالب همایش را برای شناخت طرف مقابل جهت ازدواج، راهگشا و مفید  توصیف نموده و خواستار تداوم برگزاری این گونه همایش ها گردیدند.

در پایان تقدیرنامه ای از طرف کانون نخبگان افغانستان ،توسط دبیر این کانون به دکتر انوشه اهدا شد.

قابل ذکر است که برگزاری سلسله همایش های چالش ها و راهکارهای ازدواج مطلوب ویژه دانشجویان مهاجر افغانستانی ، در تهران و شهرهای دیگر ایران  ادامه یافته و در هر همایش با حضورکارشناسان و اساتید مجرب به یک جنبه از این موضوع پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار