رئيس پليس فتا استان خراسان رضوی خبرداد:

كاربران فضاى سايبرى در رعايت اخلاق سايبرى از هم پيشى بگيرند!

پلیس فتا استان خراسان رضوی با شناسایی و دستگیری دو كاسب و یك دانشجو به دلیل نشر اكاذیب و ایجاد مزاحمت در فضای سایبری به كاربران اینترنت در استفاده صحیح از آن هشدار داد.

كاربران فضاى سايبرى در رعايت اخلاق سايبرى از هم پيشى بگيرند! به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جهانشیری در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به ارجاع شكایت از سوی آرایشگر مردانه‌ای مبنی بر درج مزاحمت از سوی فردی ناشناس و قرار دادن شماره وی دریكی از سایت واسطه‌گر اینترنتی رسیدگی به موضوع در دستور كار كارشناسان قرار گرفت.
 
رئيس پليس فتا استان خراسان رضوی افزود: شاكی در اظهارات اولیه خود به كارشناس پلیس فتا گفت، مدت یك هفته است فردی ناشناس خودرو‌ام را با قیمتی استثنایی در سایت دیوار برای فروش آگهی نموده است كه موجبات مزاحمت و تماس‌های مكرر شبانه روزی را برایم فراهم كرده است .
 
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: كارشناسان در روند رسیدگی به پرونده پس از بیست و چهار ساعت مجرم را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر و به مكان پلیس فتا منتقل نمودند .
 
وی افزود: متهم 32 ساله كه آرایشگاه روبروی مغازه شاكی بود در مواجهه با ادله فنی جرم خود را پذیرفت و با ندامت اعتراف كرد، به دلیل مشتری زیاد همكارم (شاكی)به وی حسادت ورزیدم و برای از كار انداختن وی و تعطیلی مغازه‌اش حتی برای چند روز كه پیگیر مزاحمین شود‌، اقدام به انتشار تلفن وی با آگهی جعلی فروش خودرو نمودم و اكنون از كار بچه گانه خود پشیمانم.
 
سرهنگ جهانشیری در ادامه این پرونده افزود: با توجه به وجود ادله و اعتراف متهم، پرونده پس از تكمیل شدن به همراه متهم جهت سیرمراحل قضایی به دادسرا ویژه جرایم رایانه ای ارسال شد.
 
این مقام انتظامی تصریح كرد در این رابطه پرونده مشابه دیگری را شاهد بودیم كه متاسفانه این بار در آرایشگاه زنانه شاهد تكرار این موضوع بودیم . كه شاكیه كه صاحب آرایشگاهی زنانه بود برای رسیدگی به شكوائیه خود به پلیس فتا مراجعه و عنوان داشت فردی شماره وی را به منظور فروش خودرو زير قیمت بازار در سایت واسطه‌گری درج نموده و تماس‌های بی‌شمار آرامش وی را سلب نموده است.
 
جهانشیری افزود: در سیر مراحل و رسیدگی به این پرونده نیز رد پای همكار این صنف خدماتی مشاهده شد كه پس از شناسایی ودستگیری وی به مكان پلیس فتا منتقل شد.
 
وی افزود: متهمه كه خانمی جوان و همكار شاكی از كار در‌آمد در اعتراف به بزه خود حسادت و از كار افتادن شاكی، ایجاد مزاحمت را انگیزه ارتكاب جرم خود بیان داشت.
 
رییس پلیس فتا استان با اشاره به اینكه این متهم نیز به همراه پرونده به مقام قضایی معرفی شد افزود: متاسفانه در همین رابطه دانشجویی كه شماره استاد خود را به دلیل نمره كم در سایت دیوار با درج آگهی دروغین نظافت چی منزل با حداقل دستمزد درج نموده بود نیز دستگیر و به مقام قضایی جهت تكلیف نهایی معرفی شد.
 
سرهنگ جهانشیری با تاكید براخلاق و فرهنگ سایبری كاربران اینترنت افزود: در قانون جرایم رایانه‌ای مزاحمت و نشر اكاذیب علاوه بر جزای نقدی مجازات حبس در نظر گرفته شده است لذا كاربران محترم در نظر داشته باشند فضای سایبری مكان مناسبی برای تسویه حساب شخصی و اعمال مغرضانه نیست و هرگونه فعلی كه منجر به ایجاد مزاحمت اینترنتی برای سایر كاربران شود مشمول قانون جرایم رایانه‌ای بوده و پیگرد قانونی را به همراه خواهد داشت.
 
وی در پايان خاطر‌نشان‌کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الكترونیكیcyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه موارد مشکوک در خصوص کلاهبرداریها و جرائم سایبری را گزارش کنند.
 
منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.